Paddling vid Ålesund, Norge

Hej,
jag tänker i sommar paddla en vecka i trakterna av Ålesund (Möre och Romsdal fylke) i Norge. Är det någon som har tips på bra paddelvatten, tältplatser och andra fina ställen jag borde se? Även tips på vandringsområden mm mottages tacksamt.

/Andreas

Ålesund

Du skal få ordentlig bra underlag for dette, men jeg har ikke anledning å svare før om noen dager. Send meg
mail om ca. når du vil padle, om du skal ha "bascamp"
eller padle med telt, hvor mange dere er og f.eks.
båttype. Det er også greit å vite om du ønsker
tøff padling med en halv time eller mer fra land,
det er valg med skjærgård , fjorder ( med delvis
tøffe forhold) og padling ut mot Atlanterhavet.
vavadresse : gudbjorn@c2i.net

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Var i norge ligger....

...ålesund??
Har ingen atlas tillgänglig.
Jag är alltid nyfiken på nya farvatten att paddla i Norge, efter en extremt härlig tio-dagars tur i sognefjorden i sommras! Ett område som jag kan rekomendera å d varmaste. Vi "gick på tur" tre dagar mitt under färden, helt underbart!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips