Paddling på västkusten

Hej!

Jag hade tänkt att paddla en vecka på västkusten i augusti. Vet du vart det finns fina paddelvatten? Hade tänkt mig i trakterna kring Strömstad men vet du något annat ställe man inte får missa så...

Tacksam för alla ideer
/Victoria Skytt

Koster eller Fjällbacka...eller båda!!

Har du egen kajak?
I så fall kan du utgå från Tjärnö och paddla ut till skärgården utanför Sydkoster. Fantastiskt! Du kommer att få se sälar också, men tänk på att inte gå för nära fredade öar.

Om du hyr kajak (I Grebbestad, Tanums strand) kan du fortfarande paddla till Koster via Havstensund. Vädret betyder en hel del när du passerar Tjurepannan och Kosterfjordens breda södra del.

Fjällbacka skärgård direkt söderut från Grebbestad är också underbar. Förslagsvis campar man i ytterskärgården och gör dagsutflykter inåt de mer bebodda öarna. Här finns mycket att se!!!

Tanka hem en paddelguide från Orust Kajaks hemsida. Det är en bra början...

http://www.orust-kajak.se/produkter/campswe.html

se även

http://blueskagerrak.bohusmus.se/index_sve.htm

Jag paddlade i Fjällbacka under midsommarhelgen och vi hade verkligen flyt med vädret.

Hoppas att det kan ge dig några uppslag. Jag har fler tips om du är intresserad...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips