Paddlare på vintern ...

vinterpadling

Heisan! Har nettopp kommet hjem fra en dagstur i Oslofjorden. Padlet i 5t. Startet i dimma, men solen kom fort fram. -2`c. ,flatt vann. Nydelig tur!!. Prøvde min nye, pustende tørrdrakt, "Polarsafe", fra Orust.
Meget behagelig opplevelse. Er absolutt å anbefale.

Min dag i dag har bare vært helt topp!!

Erik

oslofjord

Hejsan

Det lyder som en virkelig dejlig tur. Jeg ror hverken i tør eller våddragt. Jeg har bare besluttet mig for at ikke falde i.....
Nej istedet har jeg vandtæt (fosjakke) jakke på, så jeg er tør - desværre kommer der kondens i, så det bliver koldt når man holder pause.
Har du nogensinde roet i Nord Norge fx. omkring Tromsø. Jeg har kun været der om vinteren - og det var smukt!!!

Forsat gode vinterturer.
Pia

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
nordnorge

hei. Det er mange år siden jeg padlet i områdene rundt Tromsø. Men minnene har jeg absolutt fremdeles. Flottere natur finnes ikke på denne jord.

erik

Hej igen
Jeg fløj ind over Lofoten og det område, da jeg skulle til Tromsø i april. Det så ud som verdens smukkeste sted ........ jeg har endnu ikke været i Grønland!!!
Men jeg tænkte straks at der måtte jeg op og ro...
pia

padling i nord

Det vil du aldri angre på, Pia. Det vil bli din livs padleopplevelse. Det er jeg sikker på!

Erik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips