Oxy-flaska!

Hej!
Jag har en fundering angående köp av Syrgasflaska?

Hur gör man för att få köpa och fylla en flaska, vad jag har förstått så kan man ej lägre köpa gas via AGA, utan ett kontrakt för ca: 3000:-/ år... Jag hoppas inte att man behöver fylla en Oxybox flaska så ofta.

MVH
Zippo
 
Syrgas.

Inga problem att köpa syrgas och hyra flaska så länge som du inte köper medicinsk oxygen (som kräver recept)
Du kan hyra flaska både per dag och per år.
Alternativ till AGA är Air Liquide. Ring närmaste försäljningsställe och berätta vad du skall göra.

Är det en enkel påfyllning av flaskan i oxyboxen så borde även varje dykcenter som fyller nitrox kunna hjälpa dig såvida det inte är några specialkopplingar och flaskan är inom sin provperiod.

*om* flaskan är gammal så lämna in den för provtryckning.

*om* det behövs specialkopplingar kontakta Tordan på TDM Divelop eller Agis som de också heter. te med dig flaskan så tillverkar han en koppling år dig på nolltid.

mvh /esse
 
Syrgas

Du kan köpa syrgas från såväl Alfax som AGA utan vare sig recept eller avtal. För att hyra flaska/or krävs avtal. För att ge syrgas i medicinskt syfte krävs såvitt jag vet läkares ordination. Att ge syrgas i samband med ett dyktillbud faller inte under "bruket av läkemedel". Sen kan man köpa ren syrgas "andningskvallite" för att fylla flaskor med, för mix dykarna utan att frågor ställs. Det som gäller är förordningar i samband med förvaring och transport av tryckkärl vilket i mängd för en oxybox inte innebär några problem.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
t80u Köpa flaska Dykning 5
Keno power Flaska på buss? Dykning 6
sniper Dyka med liten flaska Dykning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.