Oxnö-Svärdsö-Torö-Öja

Tänkte paddla en tur under morgondagen och på måndag runt Oxnö-Svärdsö-Torö-Öja. Är det någon som känner till bra övernattningsplatser på dessa öar.

Bra på Järflotta och vid Rassa vikar.

Sweeper; sa:
Tänkte paddla en tur under morgondagen och på måndag runt Oxnö-Svärdsö-Torö-Öja. Är det någon som känner till bra övernattningsplatser på dessa öar.

Alla öarna du nämner är hårt exploaterade och/eller rejält kuperade. På Öja finns en officiell tältplats nära Norra hamnen. Ön strax sydsydväst Ankarudden bör gå att tälta på liksom ett flertal av småöarna utan bebyggelse i området. Det är generllt sätt ganska klippigt i området.

Bästa möjligheterna jag känner till finns på Järflotta och runt Rassa vikar på Södertörns sydligaste uddar.

Lycka till.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag får tacka för dina tips på ställen....men som det nu blev så vart det ingen tur...annat kom emellan....men jag skall ut nästa helg och då kommer jag att paddla i området...

Mvh
Göran

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips