Osmaklig reklam

Ursäkta, jag var nog inte heller så tydlig. Mitt inlägg var inte menat som klagomål eller undran om hur jag ska göra för att slippa reklam, det var ren och skär reflektion och förundran över teknikens ofullkomlighet. Jag bad inte om hjälp och reklamen stör mig inte speciellt mycket men den missar målet totalt, som flera redan påpekat. Ignorera och gå vidare är precis vad jag gör.
 
Hm, inte för att jag väl kan tillföra något intressant i debatten, men för egen del tycker jag inte att jag får så mycket reklam - vare sig "bra" eller "dålig". Dock har jag som många andra blivit sjukt irriterad över STORA inledande annonser som verkligen stör surfandet, men de tyx ha tagits bort nu(?).
Har jag kanske omedvetet lyckats blocka annonser?
 
Först tänkte jag bara scrolla vidare, men eftersom det var jag som startade tråden från början kan jag inte låta bli att kommentera.

Med den mesta reklamen scrollar jag vidare. Kassa sidor där tex reklamen helt tar över eller på annat sätt stör mig slutar jag att besöka. Det jag tycker är synd är när Utsidan får den där typen av osmaklig reklam (se första inlägget för exempel) då tycker jat att hela siten tappar sin trovärdighet. Jag gillar ju innehållet på Utsidan men det finns gränser. På senare tid har jag fått mer "neutrala annonser" tex någon bank och någon filmkanal osv.

Jag gjorde ett försök för ett tag sedan att bli plusmedlem men betalningssidan funkade inte. Nu har jag just gett det en ny chans men får fortfarande reklam. Det hoppas jag löser sig snart.
 
Den dagen reklamförmedlarna förstår att jag köpt en vara som jag inte genast ebhvöer en till av, så kallade sällanköpsvaror, säg t ex ett par slalomskidor, blir det lite bättre. Har jag precis köpt att par slalomskidor behöver jag nog inte precis efter köpa ett par till. Möjligen skdikläder, stavar eller liknande men de flesta är nog nöjda med sina nya skidor och väntar lite med att köpa just nya skidor igen.

/Patrik
 
Jag gjorde ett försök för ett tag sedan att bli plusmedlem men betalningssidan funkade inte. Nu har jag just gett det en ny chans men får fortfarande reklam. Det hoppas jag löser sig snart.
Reklamen försvinner inte automatiskt när du blir plusmedlem. Men du kan aktivt välja att ta bort den då. (Hälsar en som gjort just det)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...