Onyttiga prylar!

Det aer vael dags at utmana Utsidans medlemmer til at va lite "inventive". Kanskje en stafett med onyttiga prylar man kan bruka i naturen. Efter et samtal med Mal, startar vi up med den haer!

GOR TEX BIKINI'N, foer dig som vaagar frysa, men inte paa hela kroppen!

Goer gaerna listan MYCKET laengre!
Ha en trevlig och god jul!
 
min idé

Hey shithead....;)

sno inte min fantastiska idé om Gore-tex bikini!!! Det måste bli årets julklapp för alla isvaksbadare.... :)

Men å andra sidan var din pannlampa driven på solceller en ganska given present också. Lysande idé ...men vad kan man vänta sig av en norrmann..he he.

God Jul på er alla

Malin
 
Jag efterlyser...

* Den analoga GPS:en

* U-kajaken (med heltäckande kapell och snorkel)

* samt den första mountainbiken med airbags, ABS och katalytisk avgasrening (tro mig, i vissa fall skulle det behövas...)

/m :)
 
Propellermössa ?

Jag har alltid velat skaffa en sån där mössa med propeller. Verkar vara ett bekvämt sätt att ta sig fram på. Men nu väger jag närmare 90 pannor och undrar om det inte finns risk att man stryper sig själv med snöret under hakan vid takeoff ?

/C
 
En...

kakform som kan stansa ut fiskpinnar av mina nyfångade fiskar, är nåt som jag inte kan förstå att nån inte har uppfunnit ännu...eller ehhhh.....-NOT!!

/Anders
 
en sak till...

Jo nu kom jag på en sak till som jag vill ha. Man kan ju gå och sörpla vatten genom en slang från sin platypus flaska. Jag hade velat ha ngt liknande fast med "jägarsnus" i istället. Man måste dock nog ha extremt bra suuuuuugggg förmåga för att få ngt i sig.

För övrigt kan jag tillägga att jag kanske även skall fundera på att tillverka en bikini i windstopper fleece, för blåsiga dagar uppe på glaciären. Man blir ju bra solbränd där uppe när solen är framme, så varför inte... hi hi ;)

Christains idé med propeller hatten gillar jag. Enda sedan jag såg mitt första avsnitt av Inspector Gadget så har jag velat använda frasen "go go gadget arms" eller "go go gadget propeller". Tänk så bekvämt liv man kunde haft. "bidibiddipp inspector Gadget, bididididpp hoo hoo"...okaj det är efter midnatt och min humor börjar bli där efter.

Godnatt
Mal

[Ändrat av Mal 2001-12-14 kl 00:15]
 
U-kajaken finns!

Min polare Peter har uppfunnit u-kajaken!
Fast det är snarare ett tilläggspaket bestående av ett (tätt) kapell, en bit trädgårdsslang och en gammal gasmask. Från gasmasken har han dragit slangen in i kapellet. I U-läge, dvs upp-o-ner, andas man in luften som finns i kajaken.

Har inte provat själv men Peter är närmast lyrisk när han berättar om hur han flyter omkring med skrovet upp och tittar på fisklivet.

Jag vill minnas att den här brillianta ideen uppkom under vår tredagars sim-semester i Bohusläns skärgård förra sommaren...

God jul :)

/C
 
Ref U-kajaken

Heltäckande kapell har jag inte tänkt på, men snorkeln har jag och väntar med spänning på när vattnet bli varmt igen!

Mark 1 är ännu av en icke-dränkbar version, men principen för en dränkbar är ju enkel.

Ett fiberoptiskt perioskop kanske vore något?
 
Goggles i skotsaekert glas

Hej, Christian
Gillade din Gadget ide, men jag tror at Gadget ochsaa traenger skotsikra Goggles naer han ska vandra paa glacieren!
Foer oevrigt finns ju dom sjaelvuppblaasta liggunderlagen, va med ditto foer telt, daa slaepper man ju haalla paa med staenger och saant i kylan!
Ha aen jaettegod jul, C, och god tur til Aconcagua!

mvh Lars, nordmannen som efter EG omroestningen i Norge i 1994 soekte svensk medborgarskap!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.