Om du kunde ta med dig kylvaror ut på tur, vad skulle du ta med dig?

Hej!

Håller på med en produkt som skulle kunna göra det möjligt för oss friluftsmänniskor att ta med kylvaror ut på turen.

Försöker skriva ner så många användningsområden som möjligt och bland annat vad folk skulle vilja ha med sig om det öppnades en möjlighet.

Det jag kommit fram till hittils är korv, kött, öl, vitt vin, mjölk, fil, yougurt, pålägg.

Vad skulle du vilja ha med dig?

Hej!

Håller på med en produkt som skulle kunna göra det möjligt för oss friluftsmänniskor att ta med kylvaror ut på turen.

Försöker skriva ner så många användningsområden som möjligt och bland annat vad folk skulle vilja ha med sig om det öppnades en möjlighet.

Det jag kommit fram till hittils är korv, kött, öl, vitt vin, mjölk, fil, yougurt, pålägg.

Vad skulle du vilja ha med dig?

Rött vin.

Mvh Glenn

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hur många dagar skulle det palla? För själv tar jag me ett fruset gräddpaket+renskav inslaget i folie, dag 2 ute på vandring är de fortfarande okay, fast tinade.

Seriöst Glenn, ska du ha me en vinkyl på vandring? ;) Lite rödvin i en baginbox-påse klarar sig fint som det är.

Hur många dagar skulle det palla? För själv tar jag me ett fruset gräddpaket+renskav inslaget i folie, dag 2 ute på vandring är de fortfarande okay, fast tinade.

Seriöst Glenn, ska du ha me en vinkyl på vandring? ;) Lite rödvin i en baginbox-påse klarar sig fint som det är.

Den skulle palla väldigt länge.
En vecka vore inget problem.

Hehe. Nej men en kall wiskey är ju inte dumt, jag fattar att du inte tar mitt inlägg seriöst men kunde inte låta bli. Jag klarar mej, men vill höra (läsa) vad det är för "uppfinning" eller produkt.

Mvh Glenn

Hehe. Nej men en kall wiskey är ju inte dumt, jag fattar att du inte tar mitt inlägg seriöst men kunde inte låta bli. Jag klarar mej, men vill höra (läsa) vad det är för "uppfinning" eller produkt.

Mvh Glenn

Är på för tidigt stadie för att kunna uttala mig om vad exakt det är men jag lovar att återkomma när det börjar närma sig en färdig produkt.

Förhoppningsvis kan jag ha det klart till våren 2013 om allt går som det ska.

Tills dess får ni nöja er med att veta att det är ett väldigt portabelt kylskåp :)

PS. Whiskey är godast rumstempererad :)

Jag frös in kycklingfiléer i en termos som jag la i en kylväska. Övrigt utrymme fylldes med diverse frysta köttbitar i olika storlekar, för olika upptiningstider. Runt kylväskan lindade jag min sovsäck, och mellan ryggan och ryggen la jag ett sittunderlag. Kycklingen i termosen var fortfarande delvis frusen dag 6. Detta var första gången jag var ute och vandrade, idag har jag upptäckt frystorkad mat.
Man behöver inga prylar, det räcker med att kolla på McGyver - allas idol. Speciellt frillan.

Är på för tidigt stadie för att kunna uttala mig om vad exakt det är men jag lovar att återkomma när det börjar närma sig en färdig produkt.

Förhoppningsvis kan jag ha det klart till våren 2013 om allt går som det ska.

Tills dess får ni nöja er med att veta att det är ett väldigt portabelt kylskåp :)

PS. Whiskey är godast rumstempererad :)

Wiskey dricker jag rumstempererad men inte sommarvarm.
Slipper jag kabel el. batteri är det ok.

Det var inte meningen att vara dryg, det var en skämtsam kommentar, men toner är svåra att få med i skrift.
Nu när jag är ute och vandrar med barn skulle jag gärna vilja ha med köttpålägg, ej leverpastej.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips