Olles bror eller yllemössa

Jag har alltid en liten mössa i ficka under vinterhalvåret. Ullmax lilla svarta har varit vanlig men även andra typer. Dessutom slarvar jag bort typ 2 st per vinter eller rättare sagt de hamnar på dvs konstiga platser. Så dax att inhandla några nya.

Tips

Det blåser igenom stickade ullmössor. Fundera på om det kan vara skönt med någon typ av ingående windstopper. Skidmössor (för motionsåkning) kan var bra vid blåst.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Min vintermössa är dubbel och har tätvävt innerfoder. Lägervintermössan är av skinn med kaninskinn inne och klaffar ända ner till näsroten.

Jag har alltid en liten mössa i ficka under vinterhalvåret. Ullmax lilla svarta har varit vanlig men även andra typer. Dessutom slarvar jag bort typ 2 st per vinter eller rättare sagt de hamnar på dvs konstiga platser. Så dax att inhandla några nya.
Jag har också 4-5 små nätta mössor i merinoull strategiskt gömda i varsin vänsterficka på några av höst- och vinterjackorna. Perfekta att ha som nödmössor, vet jag hur kallt det är och hur länge jag ska vara ute så har jag "riktiga" såklart. Favvisarna bland tunnisarna är från Icebreaker och Arcteryx, men nu senast köpte jag en från Decathlons märke Forclaz. Även en tunnis kan göra skillnad!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips