Oljemålning från fjällen

Goda vänner till mig har köpt denna tavla på loppis. Jag tycker den är jättefin men vet inte varifrån motivet är hämtat, eller om konstnären har fantiserat.

Nu undrar jag om någon av Utsidans fjällkunniga känner igen platsen eller kan gissa varifrån motivet är hämtat. Signaturen har inte kunnat uttydas men väl årtalet 1946. Vi är tacksamma för all hjälp!

Hälsn Pelle

Bilagor

• Var vem 1946.JPG
    Var vem 1946.JPG
    52.9 KB · Visningar: 723
En kompis har en tavla från Tänndalen som påminner om den här (till stilen, inte motivet). Vill minnas att hans pappa köpte den, troligen på 50-talet. Ska höra vid tillfälle.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack alla ni 350 personer som tittat på tavlan! Många av er har säkert funderat en stund också. Och särskilt tack till Peter och greendanger för era inlägg. Här kommer en bild på signaturen, som kanske inte alls är oläslig.

Hälsn Pelle

Bilagor

• Signatur.JPG
    Signatur.JPG
    30.6 KB · Visningar: 408

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips