Östersjövatten

Alltid undrat! Dricker folk östersjövatten? Eller kokar gröt på det, kanske pastan, riset, potatisen? På ställen där det inte är så salt borde promillehalten salt vara så pass låg att det inte är skadligt. Att man ska drabbas av uttorkning vid dessa områden borde vara klart obegripligt.
Vad anser ni andra som intresserar er i frågan?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Till matlagning absolut.
Om mitt medhavda färskvatten tar slut så kan jag väl till nöds dricka ur Östersjön om jag befinner mig en bit ut från städer, avlopp och småbåtshamnar.
Fast kanske hellre en öl...

Om det skulle varit farligt hade jag varit död för snart 30 år sen, då hade jag inget annat vatten 6 månader om året. Jag har aldrig med en droppe vatten, jag paddlar ju för sjutton i drickat och vad är då naturligare än att bara ta öskaret och ta sig en slurk när jag blir törstig.

Bara en varning, koka inte te på östersjövattnet för det smakar fan rent ut sagt.

Apelsinsaft tar bort saltsmaken, och blåbärssoppa, varma koppen, ja öht. pulversoppor om nu nån är känslig för smaken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips