Öron inflammation

inli@hotmail.com (Susanne)

Gäst
Suck ! Har just kommit hem från Thailand djupt besviken av att bara fått dyka en dag ...jag drabbades av öroninflammation igen! Är det någon dykare som har något tips angående förebyggande åtgärder och anledning varför samma mellanöresinflammation kommer efter dykning ?

Tack !
Susanne

Svårt att förebygga

Hej, jag har samma problem, visst är det trist! Tyvärr har jag inte hittat några säkra förebyggande medel. Vissa tycker att uttorkande örondroppar (alkoholpreparat, finns på apotek) efter en baddag hjälper till att torka upp och förhindra inflammationer, kan vara värt att pröva. Annars är det bara att hoppas på det bästa nästa gång, för mig funkar dykningen jättebra vissa resor, andra gånger slår det till.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

anfa@enea.se (Annika Fagerberg)

Gäst
Untitled

Det kan vara bra att ta med receptbelagda örondroppar-det funkar för mig.
Att skölja öronen direkt efter dyket säger vissa hjälper.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips