Nytt kök från Realout

Realout tillverkar ett litet hopfällbart vandringskök i rostfritt stål avsett för vedeldning. Jag tycker köket funkar väldigt bra och att det är ett bra alternativ i de flesta lägen. Köket väger 395g och kostar 245 kr. Gå in på realout´s hemsida:
http://hem.spray.se/realout
eller ring 0702-503457.
Hälsningar Gustav.

Anonym från gamla forumet

Gäst
Varför?

Varför ska man ha ett kök för vedeldning? Jag har alltid använt två stenar som man sätter bredvid varandra, sen eldar man emellan, gärna med torra gamla grangrenar. Grytan ställes ovanpå.

Förklara gärna fördelen med att ha en plåtsak att elda i. Är det bättre vindskydd eller? Kan man lägga på mer ved efteråt om man vill ha en brasa, eller måste man ta bort köket först?

/Björn

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Därför RealOut vedkök!

Hej Björn. Visst kan man klara sig utan detta lilla kök men har man en gång provat det så vill man inte vara utan det- kastrullen står stadigt, köket ger vindskydd samt självdrag vilket gör att elden brinner mycket bra, värmen koncentreras vilket gör att det räcker med några små kvistar för att koka kaffe e.d.
Bor du i Göteborg kan du titta på köket hos 5:ans Sport eller Udéns sport annars besök realout´s hemsida http://hem.spray.se/realout
Hälsningar Gustav.

Per

Gäst
Untitled

Hej,

Är det verkligen så enkelt som det ser ut på deras hemsida? Man kanske skulle
prova att göra sig ett, för att betala 250 kr för 2 st plåtbitar och ett plattjärn är ju
knappast aktuellt.

Mvh Per

Riktigt så enkelt är det inte.

Hej Per. Det är jag, Gustav som svarar och det är jag som uppfunnit köket, tillverkar och säljer det. På ett sätt har du rätt, det är en enkel konstruktion och du kan säkert såga till något liknande själv men man får trots allt något för pengarna om man köper originalet.
Real Out´s kök är tillverkat av svenskt rostfritt stål,
ett oerhört hårt material som du inte kan fila och borra i hur som helst (du kan ju prova.), vidare får du en produkt med mycket hög passform samt ett starkt, handsytt fodral på köpet. Tycker du att priset är för högt får du tänka på att portot är inkluderat i priset 245 kr.
Sist vill jag tillägga att jag inte uppfann köket för att tjäna pengar utan för att jag hade ett behov av ett sådant kök och inte kunde hitta något liknande på marknaden.
Hälsningar Gustav.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips