Nyligen hemkomna vandrare mellan Kvikkjokk och Hemavan - hur trafikerat var det?

Hej,

Gick från Abisko till Kvikkjokk i början av augusti men bröt vid Kvikkjokk av flera skäl men tanken var att fortsätta senare. Nu börjar det bli ont om tid och det är dags att bestämma mig om jag ska fortsätta från Kvikkjokk till Hemavan eller inte. Utrustningen är inget problem utan har alltid lyckats få med mig sällskap under mina vandringar men inte den här gången. Upplevde att det var färre folk i år än tidigare år mellan Abisko-Kvikkjokk vilket var lite synd då jag gillar den sociala biten. Av den anledningen känner jag mig kluven över om jag ska vänta till nästa år då jag är rädd för att behöva gå närmare 2 veckor själv utan någon större social kontakt. Tänkte därför kolla om någon som nyligen vandrat längs dessa områden skulle kunna ge mig en uppfattning om hur trafikerad leden var.

Tack på förhand!
 
Gick sträckan sensommaren 2018 och det är betydligt mindre folk än på sträckan från Abisko och Kvikkjokk rent generellt. Att vandra hela Kungsleden från Abisko till Hemavan eller tvärtom brukar vara mycket populär bland utländska vandrare från hela världen. Avsaknaden av de gör att det kommer att vara glest med folk som går från Kvikkjokk till Ammarnäs. Däremot sista sträckan från Ammarnäs till Hemavan är det fler som vandrar.
 
Gick sträckan sensommaren 2018 och det är betydligt mindre folk än på sträckan från Abisko och Kvikkjokk rent generellt. Att vandra hela Kungsleden från Abisko till Hemavan eller tvärtom brukar vara mycket populär bland utländska vandrare från hela världen. Avsaknaden av de gör att det kommer att vara glest med folk som går från Kvikkjokk till Ammarnäs. Däremot sista sträckan från Ammarnäs till Hemavan är det fler som vandrar.
Okej, tack för informationen. Får se om någon som vandrat där nyligen kan ge sin uppfattning. Lutar åt att vänta till nästa år just nu.
 
Avslutade precis vandring mellan kvikkjokk och hemavan.
I början mötte jag kanske 10personer om dagen medan sista dagarna ner mot ammarnäs var drt i snitt kanske 5
Mellan ammarnäs och hemavan var det just nu ganska trafikerat även om det varierade ganska mycket varje dag. Efter aigert mötte jag kanske 15pers på eftermiddagen, medan dagen efter ner mot servestugan mötte jag bara 4 personer och 2 personer på vägen till tärnsjö även om det var mycket liv nere vid tärnasjön. Var 9 tält i närheten av viterskalsstugan när jag gick förbi i morse.

Gissar dock att om du går nu så kommer det vara få du möter på vägen då kvikkjokk-ammarnäs är den minst trafikerade delen av kungsleden


Sent from my ZTE Blade V770 using Tapatalk
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.