• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.

Nyligen hemkomna vandrare mellan Kvikkjokk och Hemavan - hur trafikerat var det?

Hej,

Gick från Abisko till Kvikkjokk i början av augusti men bröt vid Kvikkjokk av flera skäl men tanken var att fortsätta senare. Nu börjar det bli ont om tid och det är dags att bestämma mig om jag ska fortsätta från Kvikkjokk till Hemavan eller inte. Utrustningen är inget problem utan har alltid lyckats få med mig sällskap under mina vandringar men inte den här gången. Upplevde att det var färre folk i år än tidigare år mellan Abisko-Kvikkjokk vilket var lite synd då jag gillar den sociala biten. Av den anledningen känner jag mig kluven över om jag ska vänta till nästa år då jag är rädd för att behöva gå närmare 2 veckor själv utan någon större social kontakt. Tänkte därför kolla om någon som nyligen vandrat längs dessa områden skulle kunna ge mig en uppfattning om hur trafikerad leden var.

Tack på förhand!

Gick sträckan sensommaren 2018 och det är betydligt mindre folk än på sträckan från Abisko och Kvikkjokk rent generellt. Att vandra hela Kungsleden från Abisko till Hemavan eller tvärtom brukar vara mycket populär bland utländska vandrare från hela världen. Avsaknaden av de gör att det kommer att vara glest med folk som går från Kvikkjokk till Ammarnäs. Däremot sista sträckan från Ammarnäs till Hemavan är det fler som vandrar.

Gick sträckan sensommaren 2018 och det är betydligt mindre folk än på sträckan från Abisko och Kvikkjokk rent generellt. Att vandra hela Kungsleden från Abisko till Hemavan eller tvärtom brukar vara mycket populär bland utländska vandrare från hela världen. Avsaknaden av de gör att det kommer att vara glest med folk som går från Kvikkjokk till Ammarnäs. Däremot sista sträckan från Ammarnäs till Hemavan är det fler som vandrar.
Okej, tack för informationen. Får se om någon som vandrat där nyligen kan ge sin uppfattning. Lutar åt att vänta till nästa år just nu.

Avslutade precis vandring mellan kvikkjokk och hemavan.
I början mötte jag kanske 10personer om dagen medan sista dagarna ner mot ammarnäs var drt i snitt kanske 5
Mellan ammarnäs och hemavan var det just nu ganska trafikerat även om det varierade ganska mycket varje dag. Efter aigert mötte jag kanske 15pers på eftermiddagen, medan dagen efter ner mot servestugan mötte jag bara 4 personer och 2 personer på vägen till tärnsjö även om det var mycket liv nere vid tärnasjön. Var 9 tält i närheten av viterskalsstugan när jag gick förbi i morse.

Gissar dock att om du går nu så kommer det vara få du möter på vägen då kvikkjokk-ammarnäs är den minst trafikerade delen av kungsleden

Sent from my ZTE Blade V770 using Tapatalk

Trådstartare Liknande trådar Forum Inlägg Startad
plaskdaja Vadat över Handölan nyligen Fjällvandring 5
markusbacka Någon som gått abisko-nikkaluokta nyligen? Fjällvandring 5
Kristina&Neo Kvikkjokk-Jäkkvik: har någon gått sträckan i nyligen?? Fjällvandring 1
Ralphandersson Vandra i sydliga fjäll på höstlovet, och gärna fiska också Fjällvandring 3
Kveke Vandra över helagsfjället Fjällvandring 3
Lappkattfot Ställen där man kan hitta någon att vandra med? Fjällvandring 4
Slitvargen Vandra Laisdalen från Laisstugan till Adolfsström Fjällvandring 1
VeronikaH Vandra Kvikkjokk-Sarta Fjällvandring 5
DanielK Vandra in i Norge i sommar - stängd gräns? Fjällvandring 22
dibblah Vandra Kvikkjokk - Ritsem Fjällvandring 13
Fraeddan Vandra med två småbarn Fjällvandring 4
Totteman Var vandra 2020? Fjällvandring 9
Slitvargen Vandra från Adolfström till norra polcirkeln, Silvervägen Fjällvandring 1
Kentvik Vandra i Norge september Fjällvandring 2
Stendunken Vandra Norge sista helgen i september 2019 Fjällvandring 0
elsaeneman Efterlysning! Ska nån vandra till Nallo? Fjällvandring 10
Maaalin Vandra i Jämtland i augusti Fjällvandring 4
Frelink123 Tarradalen, vandra eller flyga? Fjällvandring 10
Christoffer Hedman Var ska jag vandra i år? Fjällvandring 9
Spiron22 Vandra i sommar! Fjällvandring 7
Totteman Träna för att vandra Fjällvandring 4
stenblock Kan man lära sig uppskatta vandra ensam? Fjällvandring 46
kopperhead Vandra till Skierfe början av juni 2019 Fjällvandring 2
esterfinnstrom Vandra laugavegur? Fjällvandring 6
JNybbe Vandra 4 nätter, vart då? Fjällvandring 2
adventurer81 Vandra utanför Kungsleden vid Kebnekaise Fjällvandring 20
Boxern Vandra fågelvägen mellan Unna Allakas och Tjäktja ? Fjällvandring 3
mkruse Idétorka på var jag ska vandra i mitten augusti Fjällvandring 5
iceman123 Vandra i fjällen i oktober Fjällvandring 7
gusfallca Vandra i Rogen Fjällvandring 1
naturälskaren Vandra i Norge - råd? Befinner mig i Flåm Fjällvandring 1
MalinSa Vandra Marsfjällen från Kittelfjäll, fråga om ett vad Fjällvandring 0
elihe1 Vandra i Norge Fjällvandring 0
Vattenvargen Vandra med junior Fjällvandring 2
Cobblepot Vandra i Jämtlandsfjällen-Bästa tiden? Fjällvandring 11
Mandris Vandra över glaciär Fjällvandring 5
Wibrån Vandra frånSkäckerfjällen till norska Skjaekerfjella Fjällvandring 1
Laura_r Vandra i Italien-resesällskap?? Fjällvandring 3
Ealof Vandra Kungsleden med hund Fjällvandring 3
fruluftsadam Vandra i Sösjöfjällen Fjällvandring 2
Linneaa Kan jag vandra kungsleden? Fjällvandring 65
John_T Går det att vandra mellan Predikstolen och Helagsfjället? Fjällvandring 3
LarsT Nybörjare och vill vandra ensam, med tält. Fjällvandring 20
vickib Vandra själv. Fjällvandring 2
fruttas Vandra med 7 månaders Fjällvandring 5
spillevink villrådig om vart jag ska vandra Fjällvandring 0
matjord Någon att vandra med Fjällvandring 4
cybiont Vandra Sarek till Bodø Fjällvandring 3
cloud76 Vandra norra lapplandsfjällen med start 10-17 juli? Fjällvandring 4
Rollofunk Vandra Abisko - Narvik tipps? Fjällvandring 10

Liknande trådar

Logga in

Tips!

Aktuellt: Produktnyheter