Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Hur är snöläget och hur är det med vattnet? Jag och min hund ska upp dit v 34 och tänkte gå den sträckan. Vi tänkte tälta, men hur kul blir det om det är snöigt och kallt? Finns det någon bra sida där man kan hålla lite koll på hur vädret är?
brukar jag kolla in då och då, OK det ger inte vandringsinformation men en liten hint om hur det ser ut i området, kan man området så ger det kanske en hel del.
finns otroligt många kameror och i vart fall färsk väderbild om man
brukar jag kolla in då och då, OK det ger inte vandringsinformation men en liten hint om hur det ser ut i området, kan man området så ger det kanske en hel del.
finns otroligt många kameror och i vart fall färsk väderbild om man
Kom hem i måndags efter att ha gått Abisko-Nikka (ej kungsleden). Lite kallare än vanligt, lite blötare och lite lerigare. På högre höjd verkade det ligga lite mer snö än vanligt. Men inget som skapade några problem, bara att extrakläderna kom till användning (mössa, vantar osv). Hopppas du får fint väder och en bra tur!
Kom hem i måndags efter att ha gått Abisko-Nikka (ej kungsleden). Lite kallare än vanligt, lite blötare och lite lerigare. På högre höjd verkade det ligga lite mer snö än vanligt. Men inget som skapade några problem, bara att extrakläderna kom till användning (mössa, vantar osv). Hopppas du får fint väder och en bra tur!
okej! tack =) har hellre lite kallare väder eftersom min vovve är ganska värmekänslig, så det var skönt att höra. Blir att ta med sig lite varmare kläder mao...
Jo det är blött - rätt rejält bitvis. Så vatten finns det överallt och några av jokkarna utmed leden kan behöva vadas beroende på regnmängder. Vi stötte på vad sista jokken innan Tjäktja - där finns det dock en utmärkt snöbrygga 100 m uppströms som bör hålla resten av sommaren. På väg mot Sälka blev det dock ett vad, men ett rätt lätt sådan.
Snö ligger mycket mer än vanligt. På väg upp över Tjäktja behöver man ta sig över ett snöfält (på norrsidan av passet alltså).
Angående vädersajter så är det väl yr och smhi i vanlig ordning som gäller, med reservation för att variationen mellan dalar är stor.