Hej vandrare/fotograf med stav (gärna personligt utf)!

Jag söker bilder på vandrare med stav/ar (gärna personligt utformade) i händerna.
Och vill gärna också ha en berättelse till bilden/bilderna:
-om vilket träslag och varifrån träslaget är hämtat?
-vad staven betyder, rent praktiskt och mer personligt. Kanske har den också en symbolisk betydelse?
Jag börjar få en samling bilder och berättelser...då jag ställt denna fråga tidigare i olika sammanhang....
men många fler behövs.....
Har du varit utomlands och har bilder på herdar med stav eller andra stavinnehavare så är jag också intresserad.
Sprid gärna mitt sökande till bekanta och vänner!
Kontakta mig eller skicka direkt via e-post till: birgitta.i.alm@spray.se
 
Till vad då?

Det låter väl som en kul och intressant sak att samla på, men vad ska du ha dem till?

Jag tror att du kommer att få fler svar om du talar om vad du ska använda bilderna och berättelserna till, och i vilka sammanhang du kan komma att använda dem.

Hälsningar,


/JOHAN
 
Jg atror att jag vet

Jag tror att det finns en jätte vacker bild på två vandrare och jag är nästan bombsäker på att de har stavar. Gå till Tärnafjällens hemsida. Under Hemavans bilder.
 
Svar till Johan

Hej Johan, och tack för ditt påpekande.
Bilderna och berättelserna kring stavar vill jag i första hand använda till att göra en hemsida (senare ev. bok)... om stavar nutida användning och symbolik samt historiskt bakåt.
Inget samlat material finns därför kommer det att ta tid att få fram ett rikt och spritt material.
Vänliga hälsningar
Birgitta Alm
Med hopp om att denna information ska göra det möjligt att få in fler bilder och berättelser.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.