Nybörjare, Abisko eller Sarek? Fiske...

avslutad210712

Gäst
Tack Lars, klockrent tips! Om det råder fiskeförbud i Sarek så är det väl inte aktuellt att dra dit just nu, men en annan gång provar jag gärna Sarek. Det är något romantiskt över det namnet och de bilderna man sett därifrån. :) :)

Tack för förslaget på tur, Ulf! Härligt att få lite tips att gå efter. Har redan tack vare er två fått mer kött på benen. Underbart!

Vill du fiska så varför inte Arjeplogsfjällen

Vill du fiska så varför inte Arjeplogsfjällen

Det blir nog Arjeplogsfjällen för mig i sommar. Några tips på bra tur med bra fiske på runt 100 km i fjällmiljö. Vill helst fiska i strömande vatten.
Har aldrig varit där och fiskat, mina turer brukar stanna i Härjedalen/Jämtland. Utgår då från camping ofast och tar endagsturer med bil till fiskeställena, nu vill jag kombinera ren vandring med fisket och slå upp ny lägerplats varje dag. Vill vandra mellan 10 och 15 km om dan så jag får tid över till fiske.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Om ni vill fiska ... så kontakta mig det finns väldigt fina fiske vatten utefter er led.
kanske lite avstickare.. men men vandra eller fiska eller kombinera med förstånd
kan ge tips eller förmedla kontakt. fjällvärlden är stor även i microformat.
peter gällivare

Fisket här i norr är nog oslagbart jämfört med arjeplog
det är bara att man vet var !!!
Var i laisvall Hmm går inte upp mot våra fjäll här i norr.
Men o andra sidan vem vill visa en sthlm sina vatten.....

Är inne på samma sak men har hund med mig när jag vandrar och som jag förstår får man inte ha ens kopplad hund med sig efter Padjelantaleden.

Är det så eller har jag missförstått det hela, den verkar annars ha en bra kombination av Vandring och fiske.

Om det nu är hundförbud där så undrar jag om nån kan tipsa om bra ställe att vandra/fiska med hund.

Är ute efter bra fiske, fjällmiljö, och ca150 km vandring. Gärna se lite folk då och då eftersom jag vandrar ensam och har en del säkerhetstänk.

Tack på förhand.

Vi vandrar mkt vår hund är inte kopplad
men han lyder blint på tilltal.
skulle inte våga låta en olydnad hund gå fritt...
kniven är lös har personligen tagit ngr hundars liv

hej.
när det gäller lös hund häruppe så spelar det ingen roll om du tror att du har blind lydnad - du måste, likt peter notstrand, VETA att du har blind lydnad,

häruppe finns det nämligen renar lite överallt.
- jagar hunden renar, vilket den kommer att göra, kan det bli riktigt stora bekymmer...;)

vänligen nils

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips