Nya/uppdaterade Golite Jam

Var in på Golite´s hemsida och såg att de verkar ha kommit ut med en uppdaterad variant av Jam ryggan. Finns denna att få tag på i Sverige? Isf vart?

Tacksam för svar!

/Micke
 
Jag har handlat min Pinnacle på GetOut.
Även om den inte visade den senaste modellen på bilden så var det den. Kontrollerade för säkerhets skull genom att skicka en fråga. Nu verkar dom dock inte ha någon Jam för män inne och jag vet inte varför men du kan ju alltid skicka ett mail för att kolla.

Även Addnature har Jam modellen men jag vet inte om det är den absolut senaste modellen med fickor på avbärarbältet men man kan ju alltid skicka ett mail till dom också.

//Peter
 
Versioner av Jam-säcken

Förra gången Golite uppdaterade Jam, då kallades den Jam2. Därför undrar jag om Golite har gjort om det och jag använde termen "version 3" om det har ändrats efter Jam2. Möjligen har Golite återgått till att bara kalla Jam utan nån versionsbeteckning.

Se bifogade fil.


Jonas
 

Bilagor

  • jam2.jpg
    jam2.jpg
    66.6 KB · Visningar: 499
I mina ögon har den nog alltid, tidigare, hetat Jam2. Jag har nämligen alltid undrat över vad 2:an skulle stå för eftersom inga andra säckar har hetat något med 2 även om dom har uppdaterats.
Blev lite undrandes över att 2:an numera var borta men dom tyckte kanske den var onödig om den nu inte stod för något speciellt.
//Peter
 
I mina ögon har den nog alltid, tidigare, hetat Jam2. Jag har nämligen alltid undrat över vad 2:an skulle stå för eftersom inga andra säckar har hetat något med 2 även om dom har uppdaterats.
Blev lite undrandes över att 2:an numera var borta men dom tyckte kanske den var onödig om den nu inte stod för något speciellt.
//Peter
Jag har alltid tolkat det som att namnet ska utläsas "Jam to pack", dvs ungerfär "tryck/pressa/fyll för att packa", vilket skulle anspela på att säcken måste packas ganska omsorgsfullt för att inte bli en tråkig sladdrig påse. Men det kanske bara är jag.

w00t, l33tspeak 4 teh 00td00rs!
 
Jam 2010

Minns tyvärr inte var jag läste det först men vad jag förstår har Golite släppt en ny Jam för 2010. Den verkar numera heta bara "Jam" och materialet är mer miljövänligt. Trots att 2:an är bortagen verkar den blivit lite tyngre nu än tidigare... :)

Tidigare hade Golite en länk till rei.com som tydligen fått möjlighet att sälja den nya versionen tidigare än övriga. Den verkar nu borttagen.
Hittade dock Jam på Rei:s hemsida och texten, även om den inte är övertydlig, pekar på att det är version 2010.

Jam hos rei.com

Har inte sett den i Sverige än och inte heller hos någon av de engelska webbshoparna jag brukar spana på.

/ Tomas
 
Minns tyvärr inte var jag läste det först men vad jag förstår har Golite släppt en ny Jam för 2010. Den verkar numera heta bara "Jam" och materialet är mer miljövänligt. Trots att 2:an är bortagen verkar den blivit lite tyngre nu än tidigare... :)
/ Tomas

Det är ju detta hela tråden handlar om!
Om du läser på första inlägget så ser du att han hänvisar till GoLites hemsida.
Där kan man se det.
//Peter
 
Om någon är intresserad..

Var i kontakt med GetOut och de skulle få hem ryggsäcken i slutet av februari. De kommer få hem färgerna black/grease och coriander/grease.

/Micke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.