Ny web-utbildning i skog och klövvilt

Haha ja, det är nästan lite skrattretande att Sveriges största natur & miljöbovar startar en kurs tillsammans.

Undra vad dom kommer försöka lära ut. Att enfald och högt jakttryck är vägen att gå eller att respekten mot människor, djur & natur ska vara så låg att om den blev lägre så vore den begraven. Kanske någon sorts gott och blandatblandning..

Kanske får man lära sig att man blir rik av enfald, i alla fall i plånboken.

Pinsamt enligt mig...

Kanske har de stora skövlande bolagen fått sig nya idéer och tänker satsa på att bli mer jordnära... Nä, tror inte det när jag tänker efter. De har ju aldrig erkänt ett fel innan. Eller jo, men då gör dom mer än gärna om det dagen efter.

mvh // Johannes

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Haha ja, det är nästan lite skrattretande att Sveriges största natur & miljöbovar startar en kurs tillsammans.

Undra vad dom kommer försöka lära ut. Att enfald och högt jakttryck är vägen att gå eller att respekten mot människor, djur & natur ska vara så låg att om den blev lägre så vore den begraven. Kanske någon sorts gott och blandatblandning..

Kanske får man lära sig att man blir rik av enfald, i alla fall i plånboken.

Pinsamt enligt mig...

Kanske har de stora skövlande bolagen fått sig nya idéer och tänker satsa på att bli mer jordnära... Nä, tror inte det när jag tänker efter. De har ju aldrig erkänt ett fel innan. Eller jo, men då gör dom mer än gärna om det dagen efter.

mvh // Johannes

Det är en bra kurs! Väl värd att lägga några timmar på.
/Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips