Ny typ av "cykelkärra" på Lidl

Har aldrig sett någon liknande cykelkärra och söker därför efter erfarenheter från forumet av dylika konstruktioner. Lastkapacitet anges till 16kg / 50 liter, vilket verkar vara idealt för matinhandlande. Min erfarenhet från Lidl prylar är att de ofta har väldigt bra pris/prestanda. Har nött på mina trevägs delningsbara vandringsbyxor (som kostade 120 kr) hela sommaren.

Hoppas den kommer till sverige så man kan särskåda den:
http://www.lidl.de/de/home.nsf/pages/c.o.20050818.p.Fahrrad-Anhaenger.ar2

Tips, frågas efter postnr skriv: 67063

Crescent sålde för ett par år sedan en liknade kärra. En tysk konstruktion som hette Anderson. Den var svinigt dyr.
Jag har två exemplar. en som jag hänger efter cykeln och en får tjänstgöra till att transportera porta pottin i husvagnen.
När kärran är olastad fladdrar den som en propeller efter cykeln, så konstruktionen är inte den bästa.

/Martin

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Alla som varit ute och rest och dragit sin resväska på en sån där typ av kärra vet hur enormt stabila de är... Tror inte det är nån direkt bra lösning för cykelkärra. Verkar mer vara en kompromiss för folk som inte orkar bära sin ryggsäck utan behöver dra den på en kärra.

nermander; sa:
Verkar mer vara en kompromiss för folk som inte orkar bära sin ryggsäck utan behöver dra den på en kärra.

Hej!

Blev nyfiken på detta å en kompis vägnar. Han har hamnat i den olyckliga situationen att han inte kan bära ryggsäck men vill ändå röra på sig längs stigarna med packning.

Har någon tips på det skulle kunna gå till?

mvh

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips