Ny typ av "cykelkärra" på Lidl

Har aldrig sett någon liknande cykelkärra och söker därför efter erfarenheter från forumet av dylika konstruktioner. Lastkapacitet anges till 16kg / 50 liter, vilket verkar vara idealt för matinhandlande. Min erfarenhet från Lidl prylar är att de ofta har väldigt bra pris/prestanda. Har nött på mina trevägs delningsbara vandringsbyxor (som kostade 120 kr) hela sommaren.

Hoppas den kommer till sverige så man kan särskåda den:
http://www.lidl.de/de/home.nsf/pages/c.o.20050818.p.Fahrrad-Anhaenger.ar2

Tips, frågas efter postnr skriv: 67063

Crescent sålde för ett par år sedan en liknade kärra. En tysk konstruktion som hette Anderson. Den var svinigt dyr.
Jag har två exemplar. en som jag hänger efter cykeln och en får tjänstgöra till att transportera porta pottin i husvagnen.
När kärran är olastad fladdrar den som en propeller efter cykeln, så konstruktionen är inte den bästa.

/Martin

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Alla som varit ute och rest och dragit sin resväska på en sån där typ av kärra vet hur enormt stabila de är... Tror inte det är nån direkt bra lösning för cykelkärra. Verkar mer vara en kompromiss för folk som inte orkar bära sin ryggsäck utan behöver dra den på en kärra.

nermander; sa:
Verkar mer vara en kompromiss för folk som inte orkar bära sin ryggsäck utan behöver dra den på en kärra.

Hej!

Blev nyfiken på detta å en kompis vägnar. Han har hamnat i den olyckliga situationen att han inte kan bära ryggsäck men vill ändå röra på sig längs stigarna med packning.

Har någon tips på det skulle kunna gå till?

mvh

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips