Ny kajakvagn

Är det någon som har erfarenhet av den kajakvagn (kärra) som Marzelius Funktionell Design har tagit fram. Min egen erfarenhet är begränsad till en tur i Ängårdsbergens otillgängligaste delar med 25 kg last och som kärra med tillhörande handtag. Kvalitén verkar vara mycket hög. Vad jag undrar är om någon utöver Marzelius själv har testat den att transportera vanlig kajak (glasfiber eller plast) Vad jag sjäv konstaterat är att den otroligt lättmonterad o stuvningsvänlig.

Häls/sten

Jag har nu testat den med kajak och jag vill påstå att den är mycket körvänling, dels pga bredden mellan hjulen samt låg tyngdpunkt och dels är den mycket praktisk med fästremmarna alltid på plats. Den är ju också mycket stuvningsvänlig. Men man kan också stuva den akteröver utan att demontera den. Lägg den upp upp o ner och surra den med en segelstropp och dess egna spännremmar så är snabbt tillgänglig vid landtransport. Sedan har den ju en mängd andra funktioner som är utförligt beskrivet på Marzelius Funktionell Design:s hemsida.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips