Ny Cykel.

Ny Cykel?

Hej. Är en student som alltid gillat att cykla ute i det fria. Jag har tidigare haft en Crescent Oden som inte riktigt är gjord för detta ändamål. Nu verkar den ha nått slutet på sitt korta men välanvända liv.

Har lagat cykeln oräkneliga gånger. Skall jag fortsätta med detta eller tycker ni det vore bättre att köpa en ny cykel som är bättre anpassad för mitt användningsområde?

Jag inbillar mig att en sådan cykel inte kommer kosta lika mycket i underhåll?

Som student är ju min ekonomi väldigt begränsad. Om man skall köpa en "riktigt" MTB är då en begagnad ett bra alternativ? I så fall, vart kan man hitta bra begagnade MTB:s?

Tack på Förhand // Mattias

Re: Ny Cykel?

Fotografia; sa:
Som student är ju min ekonomi väldigt begränsad. Om man skall köpa en "riktigt" MTB är då en begagnad ett bra alternativ? I så fall, vart kan man hitta bra begagnade MTB:s?

Kolla blocket.se happymtb.org velomag.se och gulatidningen.se

Om du hittar en cykel som passar till ett bra pris så är det bara att slå till. Fast vad som är bra pris bestämmer du och din plånbok...

/Mattias

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Med lite tur kan man hitta rätt schyssta cyklar som är begagnade. Med ändå lite mera tur cyklar som har använts rätt. Det vill säga är välskötta ´trots att dom är mycket använda. Ska man köpa ny cykel bör man inte vara allt för snål, dock behöver man inte köpa värstinggrejer. Bianchi gör bra cyklar med schysst prislapp. Så kolla upp med dina återförsäljare vad dom kan få tag på i bianchi väg.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips