Ny Cyclepro Ultralite -04 för 7700:-

Hej!

Har som sagt möjlighet att köpa en ny Cyclepro Ultralite -04 (kommer inga 05 iaf men ändå) för 7700:-

Vad tycker ni? Det bör väl vara ett rätt bra köp?

Marzocchi Bomber dämpare, XT bak, LX fram, LX-vevar, avid single digit 5 bromsar mm...

Många vill ju sänka Cyclepro till botten nu när Rex köpt upp dem men så illa vill jag väl inte påstå att det är?

Synpunkter på en annars mycket snygg cykel?
 
Viste inte att don gjorde någon Cyclepro ultralite 2004 och med en Bomber? låter lite mysko, vad är det för färg på den?

Annars så har ju Cyclepro gjort bra hardtails, är cykeln fresh så är det ju ett skapligt pris, skulle det vara en -02 eller -03 så kanske det finns lite prutmån till.

R; sa:
Hej!

Har som sagt möjlighet att köpa en ny Cyclepro Ultralite -04 (kommer inga 05 iaf men ändå) för 7700:-

Vad tycker ni? Det bör väl vara ett rätt bra köp?

Marzocchi Bomber dämpare, XT bak, LX fram, LX-vevar, avid single digit 5 bromsar mm...

Många vill ju sänka Cyclepro till botten nu när Rex köpt upp dem men så illa vill jag väl inte påstå att det är?

Synpunkter på en annars mycket snygg cykel?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Grå/satin är den, den är helt ny från butik d.v.s. orörd och ocyklad...

Den är köpt iaf och jag är mycket nöjd...
 
Blädrade presic i en gamal Velo nummer 1/2003 och där testade dom en Silvergrå Ultralite med en Bomber MX gaffel, LX/XT utrustning, Formula Feral hjul, Trans AM XO sadel.

Sammanfattningen där var, Bra styv ram(kanske lite stötig), bra för snabb teknisk XC-racing.

Dom gnällde en del öve däck(Kenda Kozmic) och bromsarna(Tektro) men det satt visst inte sånna på din hoj.

Nu pris då 13.000:-.

Kommer nog att funka kanon den.
 
mankis; sa:
Blädrade presic i en gamal Velo nummer 1/2003 och där testade dom en Silvergrå Ultralite med en Bomber MX gaffel, LX/XT utrustning, Formula Feral hjul, Trans AM XO sadel.

Sammanfattningen där var, Bra styv ram(kanske lite stötig), bra för snabb teknisk XC-racing.

Dom gnällde en del öve däck(Kenda Kozmic) och bromsarna(Tektro) men det satt visst inte sånna på din hoj.

Nu pris då 13.000:-.

Kommer nog att funka kanon den.

Visst sitter det Formula Feral hjul, Kenda Kozmic på den och Tektros bromsar. Eller Avid Singel Digit 5 som iofs Tektro äger.

Däcken tycker jag är både positiva och negativa. Dom är ju lätta (395g) men lite sådär grepp i snäva kurvor. Eller så är det bara jag som är en feg nybörjare ;)
 
Har åxo ett par Kozmic lite från en Cyclepro Sol jag hade tidigare.

Grymmt snabba och lätta däck körde några tävlingar på dom men lite för dåligt fäste och punkterings känsliga i skogen på xc-lopp, har dom på min grusvägs mtb nu och där funkar dom bra.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.