Ny brännare för Jetboil

Hej,

Glömde att använda "distansbrickan" för stekpannan för min Jetboil när jag stekte entrecote. Hade en meltdown av det mesta av plast. Behöver därför att skaffa bara brännaren. Jetboil support säger:

Thank you for reaching out. Though we do not have the older burners, all off the new burners are compatible with your SOL cup. For packing down the system, you might want to go with the Zip or the MiniMo / MicroMo / Sumo burner as the Flash will fit your cup but is taller than the others.

Nån som vet vem som säljer bara brännaren för Zip, MinoMo, MicroMo eller Sumo?

Senast ändrad:

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tidigare har primus varit med på ett hörn vad jag förstått men hur länge sedan vet jag inte. Men kanske värt att kolla om dom har någon reservdel du söker. Tänker att det kanske är samma brännare som någon av deras produkter. Kanske ett långskott…

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips