Nu vet jag var Hilleberg köper stormlinor & lås

Mitt nya tält är Marmot Widi, ett helt underbart 4-säsongs tält, men med kassa stormlinor och lås.

Vi har även ett Keron 4 med perfekta stormlinor, tänkte först ringa Hilleberg och se om jag kunde köpa loss linor&lås, men jag hittade tillverkaren på nätet...

Dom heter Clamcleats och låsen som Hilleberg använder heter "Line-lok".

http://www.cleats.co.uk/home/default.asp

Fantastisk sajt med massor av olika varianter av linor, lås och tältpinnar i aluminium.

Dom brukar även gå att köpa sådär lagom dyrt på butiker som säljer hilleberg..

Jag har hillebergs linor och sträckare på mitt MSR-tält :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har beställt linlås och Y-pegs från cleats som skall skickas nästa vecka. Dessutom skulle de skicka med lite prover på nya och, enligt dem, bättre lås. Jag får se vad det innebär. Fraktkostnad på ca 60:- är helt ok eftersom jag inte har någonstans att handla i närheten där jag bor.

/daniel

Linlås eller linor med reflexer är nog inte så dumt. Jag har reflexer på mitt nya HB-tält och det är jättebra förutom om man ska fota med blixt. Man ser tältet på lång väg även med svag pannlampa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips