NORDSJÖLEDEN

Har tänkt cykla nordsjöleden vill ha tips från er sm cyklat den eller delar.vad man bör tänka på?vart kan man köpa kartor mm mvh Johannesson

har ej cyklat hela, men delvis längs med danska, tyska och norra engelska kusten. jag använde vanliga bensinmackskartor och tog vägen som jag tycket såg bäst ut...ibland på nordsjöleden (mest av en slump alltså) och ibland på små landsvägar. på jyllandskusten gick den bitvis på små grusvägar med riktigt vasst, grovt grus - vilket jag ganska snart tröttnade på och hittade egna vägar.
hemsidan http://www.northsea-cycle.com/ har info ang. var du kan köpa kartor.
om jag skulle göra det, skulle jag skippa danmark-england (södra delen) och ta mer tid i norge och skottland. men det är bara min åsikt. mindre folk, mer berg, mer hav. det går ju färga till newcastle från gbg.
lycka till!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips