Nordisk Telemark 2LW - VS - 2.2LW

Hittar en del trådar men ingen om specifikt denna jämförelse. Finns det någon som testat både Nordisk Telemark 2LW (med en dörr) och nya 2020-modellen Nordisk Telemark 2.2LW (med två dörrar)?

Det som hållit mig från att köpa 2LW-varianten är just de stora problemen med kondens/begränsad ventilation (har nog aldrig läst så mycket sån kritik om ett tält som för just detta).

Jag undrar nu om 2.2-versionen lyckats lösa detta problem i och med två dörrar (dubbel ventilation) och möjligheten till lite korsdrag? Eller är det en god tanke i teorin som inte slagit in i verkligheten?

Tacksam för input från dig som har egen erfarenhet av båda versionerna!

Jag har bara Telemark 2 lw (och Telemark 1 lw och Halland 2 lw). Altså inte 2.2.

Det er ett bra tält, och väldigt snabbt at resa.

Duken i nylon "sagger" dock mycket när den blir blött, man får stramma ordentligt i regnväder.

Ventilation: ôppna dörren (-arna). Klart, att två dørrar ger mer ventilation och möjlighet för bättra vyer.

Plats: Inte särskilt lämpligt för två voxna personer.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag har bara Telemark 2 lw (och Telemark 1 lw och Halland 2 lw). Altså inte 2.2.

Det er ett bra tält, och väldigt snabbt at resa.

Duken i nylon "sagger" dock mycket när den blir blött, man får stramma ordentligt i regnväder.

Ventilation: ôppna dörren (-arna). Klart, att två dørrar ger mer ventilation och möjlighet för bättra vyer.

Plats: Inte särskilt lämpligt för två voxna personer.
Saggande duken vid regn - behöver du stiga upp på natten och spänna eller räcker det med att spänna ordentligt innan läggdags?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.