Nordisk Telemark 2LW - VS - 2.2LW

Hittar en del trådar men ingen om specifikt denna jämförelse. Finns det någon som testat både Nordisk Telemark 2LW (med en dörr) och nya 2020-modellen Nordisk Telemark 2.2LW (med två dörrar)?

Det som hållit mig från att köpa 2LW-varianten är just de stora problemen med kondens/begränsad ventilation (har nog aldrig läst så mycket sån kritik om ett tält som för just detta).

Jag undrar nu om 2.2-versionen lyckats lösa detta problem i och med två dörrar (dubbel ventilation) och möjligheten till lite korsdrag? Eller är det en god tanke i teorin som inte slagit in i verkligheten?

Tacksam för input från dig som har egen erfarenhet av båda versionerna!
 
Jag har bara Telemark 2 lw (och Telemark 1 lw och Halland 2 lw). Altså inte 2.2.

Det er ett bra tält, och väldigt snabbt at resa.

Duken i nylon "sagger" dock mycket när den blir blött, man får stramma ordentligt i regnväder.

Ventilation: ôppna dörren (-arna). Klart, att två dørrar ger mer ventilation och möjlighet för bättra vyer.

Plats: Inte särskilt lämpligt för två voxna personer.
 
Jag har bara Telemark 2 lw (och Telemark 1 lw och Halland 2 lw). Altså inte 2.2.

Det er ett bra tält, och väldigt snabbt at resa.

Duken i nylon "sagger" dock mycket när den blir blött, man får stramma ordentligt i regnväder.

Ventilation: ôppna dörren (-arna). Klart, att två dørrar ger mer ventilation och möjlighet för bättra vyer.

Plats: Inte särskilt lämpligt för två voxna personer.
Saggande duken vid regn - behöver du stiga upp på natten och spänna eller räcker det med att spänna ordentligt innan läggdags?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.