Nishiki 601.

Hej kära cykelkamrater!


Har fått erbjudande om en Nishiki 601 utrustad med rejäla pakethållare att använda som touringcykel. Får den för facila 5000 i fint skick.

Tiden är knapp. Ska åka iväg på 4000 km långcykling i sommar. Håller den för mig och packning (85 kg inklusive packning)? Kommer att åka mestadels på asfalt men helt säkert en och annan meter på, mindre bra, guppiga vägar också.

Har även en surly-cykel på gång. Men den ligger egentligen långt över min prisklass. Det finns många fina cyklar jag hade kunnat tänka mig men med skral kassa...

så min fråga är alltså:
håller cykeln för detta? Hjul och däck är original. Vad tror ni?

vänligen

-b
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Om det är aluminium så skulle jag nog inte satsa på det, i alla fall inte om du hade tänkt åka så pass långt med mycket packning. ramen är inte något man vill ska gå sönder på vägen.
 
Det är en al cykel.......CrMo-Stål bör det stå i specificationen, sen gör låg vikt inte saken sämre.
Så fortsätt leta blir mitt grundtipps.....
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.