Nikkaloukta-Vistas-Nallo-Sälka-Kebnekaise

Hej

Planerar en stugvandring Nikkaloukta-Vistas-Nallo-Sälka-Kebnekaise fjällstation. Med plan att ta båt första delen mot Vistas. Tänkte packa lätt och sova och handla i stugorna. Är relativt van fjällvandrare.

Hur många dagar skall jag räkna med? Hur långt orkar jag gå per dag med en lätt packning denna tur? Gissar att jag vill sova i Nallo. Kan man gå Nallo till Singi på en dag? Eller Sälka till Kebnekaise fjällstation på en dag?

Tack

Fredrik

Sådana frågor är det svårt för någon annan att svara på. Det är ju etapper > 20 km, med bra form och väder är det ok. Vandra några 15-20 km hemma först, så vet du.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hej Stugvandrare!

Att gå första dagen från Nikka’ till Vistas är lite väl långt va?.. Visst, sedan till Nallo, det gör du lätt. Sedan kan du i och för sig. ta dig hela vägen till Singi ifrån Nallo på en dag, då på den mest upptrampade sträckan i hela fjällvärlden. Och visst, till Keb’ ifrån Sälka är också fullt möjligt det är bara att bita ihop och gå.

Ett tipps: ---. Ge dig tid istället, och stanna två, tre dagar i varje stuga, vila, göra toppturer. Då får du verkligen se hur fantastiska fjällen där är, att bara sträck-gå denna sträcka är,, inte vidare kul. Men gör som du vill. Går du för fort, kan du skada dig, snubbla, eller få oväntade skavsår. Jag hoppas du vill se mer än dina egna fötter.

Med vänlig hälsning.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.