Nån som provat...

Inte bara provat. Jag har ett par såna med Åsnes infällda stighudar. Det är riktiga kanonskidor speciellt om man har hundar. Nerför svänger de också bra när de har en liten midja. På riktig pansarföre på skrå kan de vara lite bökigare att kanta än skidor utan midja men betydligt bättre än Fischer Jakt exempelvis. Upplever det inte som ett problem. Kanonskidor som sagt!
 
Inte bara provat. Jag har ett par såna med Åsnes infällda stighudar. Det är riktiga kanonskidor speciellt om man har hundar. Nerför svänger de också bra när de har en liten midja. På riktig pansarföre på skrå kan de vara lite bökigare att kanta än skidor utan midja men betydligt bättre än Fischer Jakt exempelvis. Upplever det inte som ett problem. Kanonskidor som sagt!

Det låter ju kanon! Hur är dem att gå på tur med?
 
Ingstad Fjell utan stålkant.

Finns det nån här som provat Åsnes BREIDABLIKK JAKTSKI??

Hejsan!

Jag har inte provat den här skidan, men jag har funderat på köpa systermodellen Ingstad Fjell en längre tid. Tänkte därför bara påpeka att Breidablikk inte har någon stålkant, vilket givetvis kan vara bra om man har hundar, till skillnad mot Ingstad Fjell.

Så om man vill ha en turskida för fjällen kan det finnas fördelar med att välja Ingstad Fjell istället.

/ Stefan
 
Jo jag har nu åkt en del med dem och jag tycker skidan tillsammans med stighuden är genialisk. Att dra pulka går finfint eftersom man faktiskt har hyfsat glid med den korta stighuden samtidigt som bra fäste.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...