nån som har bra tips på en rygga med flera ändamål.

hej!
söker efter en ryggsäck som jag både kan ha på vandring, i canadesaren, o på tur.
nån som har ett bra tips?

Din kravspec

kan nog passa på nästan alla mina 15 ryggsäckar.

Ungefär vilka volymer och laster är det du vill hantera? Har du lång eller kort rygg? Övriga önskemål?

Thure

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag är 190 och har skaffat en Berghaus Crusader. Har inte hårdtestat den än men på de tre månader jag haft den så verkar den va en trygg investering.

I en kanadensare borde den slinka ner, i värsta fall får man väl ta av sidofickorna.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

som sagt finns massvis av alternativ, jag har en TAD gear fastpack litespeed, fick den till ett bra pris men annars är den ganska dyr, men tycker om alla alternativ det finns till moddning, t.ex molle osv.

har faktiskt inte så stor erfarenhet av någon annan ryggsäck av kvalite så får bli denna jag rekommenderar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips