nån som ha gett ett nyåslöfte

hej!
jag undrar om det nån eller andra som ha gett nått nyårslöften som t.e.x. nån tyr man ska göra eller nått annat i friluftslivet?
 
Som vanligt lovar jag att inte sluta snusa i år heller.
Pär

Tro det eller ej , men jag har varit snusfri i tre år nu. Det var egentligen inget vanligt nyårslöfte utan ett snålhetsbeslut på ren vrånghet. Anledningen var när Oberst.....rer Reinfeldth höjde skatten på Guds gåva till mänskligheten till rent löjliga höjder . Jag tänkte då att jag ska fan lura dig på varenda spänn ,skitgubbe ( han är egentligen mer än 10 år yngre än jag ) och så blev det. Inte en prilla på 3 år! Men............... ska inte sticka under stol med att det suger ibland, mest på nätterna, drömmer fortfarande om snus ett par gånger i veckan. Men fortsätt du , jag kanske börjar igen jag og, man vet aldrig. Konstigaste känslan är att det känns som man aldrig kommer till avslut med saker när man inte får avsluta med att lägga in snus. Trots allt så är snusen efter en god middag det bästa på hela middagen, och lika om man ska göra något speciellt så börjar man alltid jobbet med att grunda rejält med en god snus, en stor en. Inget påstjafs, det kan man lika gjärna vara utan, nä riktig Ettan tycker jag är bäst, det blev iallafall 35 år ihop med Ljunglöfs!! LoL !

Nejdå, jag är inte bitter, det var mitt eget beslut.

Stefan B
 

avslutad210712

Gäst
För många år sedan gav jag ett nyårslöfte om att aldrig mer ge ett nyårslöfte och det har jag faktiskt hållit.
 
Jag har två löften... ett till mig själv och mina barn och ett till bara mig själv..

1. gå ner i vikt (redan påbörjat)
2. gå ut i skogen oftare
 

Cannonball

Gäst
Köpte ett snugpak stratosphere tält som jag lovat mig själv att använda så mycket det går, har även lovat barnen fler turer med kanoten.
 
Nyårslöften

Jag har lovat att hålla bättre ordning bland mina friluftsgrejor så det går lättare och snabbare att packa när man ska ut. Planerar att börja infria detta löfte i morgon med att åka till IKEA och införskaffa ett nytt garderobsskåp som det bara ska få förvaras friluftsprylar i.

Och så ska jag byta växelvajer på en av mina cyklar. Själv. Fast det löftet är jag faktiskt en aning tveksam till... cykelmekning är inte min starka sida...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
WildlifR Nån som är sugen på en överlevnadsresa i naturen ca 1 månad (helst en tjej) Allmänt om friluftsliv 1
Anders Hermansson Debatt: Är allemansrätten hotad? - av ett uppluckrat strandskydd Allmänt om friluftsliv 74
HasseQ Ett hot mot Allemansrätten, igen Allmänt om friluftsliv 69
monsterguden Värmeplagg om man fastnar, dunjacka ett måste? Allmänt om friluftsliv 10
coupas Jag vill ta ett tåg, gå 5-6 kilometer och sedan tälta 1-2 nätter Allmänt om friluftsliv 8
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
aronwidforss Två sätt att se ett fjäll Allmänt om friluftsliv 0
Ulke Vad är ett Akka 3 anno -92 värt? Allmänt om friluftsliv 5
Ösoola vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar? Allmänt om friluftsliv 3
Avslutat Medlemskap 201709 Hur blir friluftslivet på ett militärt övningsområde Allmänt om friluftsliv 20
Alex00 Kan inte ett skvatt om fiske Allmänt om friluftsliv 6
Tundraman Friluftsliv o prylhysteri=ett flyktbeteende? Allmänt om friluftsliv 17
Mullemek Var köper ett vikbart liggunderlag? Allmänt om friluftsliv 17
E1 Ett halvår Allmänt om friluftsliv 14
Jimsson Omöjliga krav på ett tält? Allmänt om friluftsliv 36
Kal-P-Dal Är elden ett MÅSTE? Allmänt om friluftsliv 156
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
Zally64 Ett par dagars vandring önskar tips och råd. Allmänt om friluftsliv 3
fuchs Ett tack! Allmänt om friluftsliv 1
Airfoil Fjällväder, ett tips Allmänt om friluftsliv 1
Glännman Ett tips om ett drömjobb Allmänt om friluftsliv 2
TROY GARNER Tältutställning i Göteborg med möjligheter att ta med ett gratis Allmänt om friluftsliv 4
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
såg håller friluftslivet att gå mot ett klass samhälle. Allmänt om friluftsliv 231

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.