Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt?

Tråkigt liv är väl om vi inte utövar det vi brinner för...förstod nog inte riktigt vad du är ute efter men det är min åsikt iaf

// Johan
 
Ber om ursäkt för att jag uttryckte mig på ett sätt som kan missförstås (Johan).

Men tanken var mer att Har vi människor generellt ett för tråkigt liv utan adrenalinkickar när vi söker oss till det vi gör. Visst, det finns ju andra sätt att få adrenalinet att strömma i kroppen, men artikeln ter sig lite vinklad så att de som äventyrar på hög nivå medvetet väljer bort familjebildning, eller kanske inte ens kommer på tanken. Att söka spänning och upptäcka nya saker är ju det som driver oss människor.

Tittar vi tillbaka på hur svenska samhället såg ut för dryga 100 år sedan så var färd i berg och fjäll inget som gemene man/kvinna hade råd till utan det var exotiskt och turerna gjordes inte sällan i vetenskapligt syfte (vilket i viss mån görs även idag). Men då låg fokus för den stora allmänheten på familj, mat och boende. Man var nöjd med lite. Man fick kickar i vardagen. Är således artikeln ett samtidstecken, en massa blaha blaha (BS enligt vissa av de amerikanska kommentarerna) eller är det något annat. Tacksam för åsikter.
 
Jag har aldrig någonsin äventyrat för att få kickar och har inte träffat någon som gör det. För min del handlar det om att byta miljö och att få se något jag inte sett innan och som är få förunnat. Att det krävs kompetens och rätt sinnelag för att nå sådana mål är uppenbart. Det har varit mitt liv däremellan har jag haft tråkigt. Nu odlar vi och har aldrig tråkigt. I grund och botten handlar det väl om att göra det man känner för och se till att det blir så.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Naturupplevelsen har blivit en inkomstfråga Allmänt om friluftsliv 316
TheGee Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken. Allmänt om friluftsliv 16
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Sverker G Vad har ni på er i sovsäcken? Allmänt om friluftsliv 20
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
greenfish Gratis kartor som har meridaner!? Allmänt om friluftsliv 2
seww Var har DU varit på tur idag? Allmänt om friluftsliv 52
lost_in_time VARNING, åka till Ryssland om du har utländsk namn/utseende innebär problem! Allmänt om friluftsliv 23
silenhag Vad har du hittat? Allmänt om friluftsliv 33
MarkusF Vilket sällskap har ni? Allmänt om friluftsliv 24
sasq Sajt som visar var det HAR regnat? Allmänt om friluftsliv 6
Teknikern Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen? Allmänt om friluftsliv 240
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
bäfver Har ni sett den här? Allmänt om friluftsliv 14
Anders Hermansson Debatt: Är allemansrätten hotad? - av ett uppluckrat strandskydd Allmänt om friluftsliv 74
HasseQ Ett hot mot Allemansrätten, igen Allmänt om friluftsliv 69
monsterguden Värmeplagg om man fastnar, dunjacka ett måste? Allmänt om friluftsliv 10
coupas Jag vill ta ett tåg, gå 5-6 kilometer och sedan tälta 1-2 nätter Allmänt om friluftsliv 8
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
aronwidforss Två sätt att se ett fjäll Allmänt om friluftsliv 0
Ulke Vad är ett Akka 3 anno -92 värt? Allmänt om friluftsliv 5
Ösoola vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar? Allmänt om friluftsliv 3
Avslutat Medlemskap 201709 Hur blir friluftslivet på ett militärt övningsområde Allmänt om friluftsliv 20
Alex00 Kan inte ett skvatt om fiske Allmänt om friluftsliv 6
Tundraman Friluftsliv o prylhysteri=ett flyktbeteende? Allmänt om friluftsliv 17
Mullemek Var köper ett vikbart liggunderlag? Allmänt om friluftsliv 17
E1 Ett halvår Allmänt om friluftsliv 14
Jimsson Omöjliga krav på ett tält? Allmänt om friluftsliv 36
Kal-P-Dal Är elden ett MÅSTE? Allmänt om friluftsliv 156
Zally64 Ett par dagars vandring önskar tips och råd. Allmänt om friluftsliv 3
fuchs Ett tack! Allmänt om friluftsliv 1
Airfoil Fjällväder, ett tips Allmänt om friluftsliv 1
Glännman Ett tips om ett drömjobb Allmänt om friluftsliv 2
TROY GARNER Tältutställning i Göteborg med möjligheter att ta med ett gratis Allmänt om friluftsliv 4
såg nån som ha gett ett nyåslöfte Allmänt om friluftsliv 13
såg håller friluftslivet att gå mot ett klass samhälle. Allmänt om friluftsliv 231

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.