Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med?

För några år sedan var jag ute med en kamrat som vägrade att säkra utrustning på ryggsäck eller pulka. Samma person tog mitt gröna Nallo 2 på sin pulka. Det blåste och snöade rejält och då jag är mest tränad gick jag först och spårade. Vi stannade till i Prismastugan(kommer inte ihåg namnet på den) som ligger mitt emellan Singi och Sälka för att fika och jag upptäckte då att tältet var borta. Vi skidade tillbaka för att leta efter det men i det hårda vädret som rådde då var det omöjligt att hitta det. Hade varit kul att veta om någon hittat det? Nya ägaren behåller naturligtvis det! Platsen var mellan Singi och Prismastugan, Mars 2009.

Är det någon annan som slarvat bort utrustning med värde i fjällen eller?
 
Ett par svindyra och ganska nya glasögon, en likaså svindyr liten handkikare (Zeiss) samt diverse bestick och kåsor, innan jag förstod att jag behöver ha färgglada småprylar.
Kan tyvärr inte skylla på någon annan än mig själv.

HåkanF
 
En kamera

Jag har tappat en kamera...
Vi vandrade genom ett område med björk och videsnår och lite blöt mark här och där, så man fick titta lite extra var man satt fötterna. Jag skulle ta ett litet skutt över en liten vattenpöl men samtidigt fastnade något, antagligen en gren i min ryggsäck och jag ramlade omkull. Märkte inget just då, annat än att jag blev lite blöt om ena foten. Men då vi kommit ut ur snåren och satt ner oss för en paus märkte jag att kameran jag hade haft i bröstfickan var borta. Vi gick också tillbaka lite för att leta efter den men det var omöjligt att säga exakt var vi hade gått genom snåren... Nuförtiden har jag alltid kameran fast på nåt sätt... :)
 
Sorry!
Jag är ganska noga med att hålla reda på alla mina grejer som jag har med mig.
Tror inte ens att jag har tappat sopor som jag burit med mig ;)

Fast det är ju klart!
Jag har några kompisar som kantrade sin kanot och sänkte min nyinköpta yxa och fältspade.
//Peter
 
Jag slarvade bort en kompaktkamera tillsammans med alla mina bilder från en tur 2009, sista dagen innan vi skulle ta skoter från Kebnekaise fjällstation till nikkaloukta.. Låg i fickan i sovsäcken över natten och den måste ha fallit ur när jag vädrade säcken på morgonen, vi tältade ca 200 meter bortom fjällstationen ovanför en större sten, strax ovanför leden.

Undra vad som blev av den, en ljusblå olympus mju mini. :)
 
Lämnade kvar ett Trangia uppe på Kebnekaise, men det fick jag tillbaka efter nåt halvår. Sen sumpade jag min bassäkhatt vid Blåhammaren. Då lärde jag mig att inte ha kamouflage på saker som man kan lägga ifrån sig.
 
Lämnade kvar ett Trangia uppe på Kebnekaise, men det fick jag tillbaka efter nåt halvår. Sen sumpade jag min bassäkhatt vid Blåhammaren. Då lärde jag mig att inte ha kamouflage på saker som man kan lägga ifrån sig.


Ha, ha, ha Jag har lyckats sumpa nästan ett halv dussin parker kulspets, med camo i busken (skit bra camo!), nästa penna jag skaffar lär fan i mig bli en självlysande modell!!!!
 
Gps

En Garmin GPSmap 60CSx. Den satt i ett bältesfäste som jag hade satt på ryggsäckens ena axelrem. Plötsligt upptäckte jag att fästet var tomt. Jag hade en idé om var den kunde ha lossnat och gick tillbaka för att leta, men fann den inte. Så fick jag anledning att köpa en Oregon.:)
 
Och juste, en jävla massa drag på en tur i sommras, blev säkert 5 spinnare 2 skeddrag och 3 jiggar på två dagar, var egentligen för varmt för att fiska men vafan ^^
Svårt att veta hur djupt det är på ett nytt ställe också..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders Hermansson Debatt: Är allemansrätten hotad? - av ett uppluckrat strandskydd Allmänt om friluftsliv 74
HasseQ Ett hot mot Allemansrätten, igen Allmänt om friluftsliv 69
monsterguden Värmeplagg om man fastnar, dunjacka ett måste? Allmänt om friluftsliv 10
coupas Jag vill ta ett tåg, gå 5-6 kilometer och sedan tälta 1-2 nätter Allmänt om friluftsliv 8
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
aronwidforss Två sätt att se ett fjäll Allmänt om friluftsliv 0
Ulke Vad är ett Akka 3 anno -92 värt? Allmänt om friluftsliv 5
Ösoola vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar? Allmänt om friluftsliv 3
Avslutat Medlemskap 201709 Hur blir friluftslivet på ett militärt övningsområde Allmänt om friluftsliv 20
Alex00 Kan inte ett skvatt om fiske Allmänt om friluftsliv 6
Tundraman Friluftsliv o prylhysteri=ett flyktbeteende? Allmänt om friluftsliv 17
Mullemek Var köper ett vikbart liggunderlag? Allmänt om friluftsliv 17
E1 Ett halvår Allmänt om friluftsliv 14
Jimsson Omöjliga krav på ett tält? Allmänt om friluftsliv 36
Kal-P-Dal Är elden ett MÅSTE? Allmänt om friluftsliv 156
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
Zally64 Ett par dagars vandring önskar tips och råd. Allmänt om friluftsliv 3
fuchs Ett tack! Allmänt om friluftsliv 1
Airfoil Fjällväder, ett tips Allmänt om friluftsliv 1
Glännman Ett tips om ett drömjobb Allmänt om friluftsliv 2
TROY GARNER Tältutställning i Göteborg med möjligheter att ta med ett gratis Allmänt om friluftsliv 4
såg nån som ha gett ett nyåslöfte Allmänt om friluftsliv 13
såg håller friluftslivet att gå mot ett klass samhälle. Allmänt om friluftsliv 231
B4m6i Tält hjälp! Hilleberg Kaitum 3 GT eller Nallo 3 GT? Allmänt om friluftsliv 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.