Var köper ett vikbart liggunderlag?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för alla förslag med länkar. Jag tror mig ha hittat "mitt" liggunderlag. Bra video med fiffig lösning hur man foldar sitt vanliga liggunderlag.

Finns ett på Röda Stjärnan också för 99:-

antingen hemsidan eller i en fysisk butik på Fridhemsplan tex.

Jag har ett sånt och de är tåliga och flexibla

Funkar utan att skära

Hej, jag provade göra som Suluk46 visar i sin video men det blev inte riktigt bra. Provade då att vika som jag villa ha det och la sedan underlaget i press under en natt. Det funkade bra och det har hållit formen sedan dess.
Hur bra det blir kan bero lite på vad man har för underlag att utgå ifrån. Mitt var ett tunt från Multimat.

Lycka till!
/ Tomas

det vikbara från Röda Stjärna har jag använt mycket:

- sits i kajakan
- sittunderlag på rasten
- flottör
- isolering i hammock
- legat på under bilen :)
- haft som skydd för luftmadrass

Nackdelarna är få. Den största är väl att det väger 4hg, men i kajaken gör det inget. Sen är det extremt tunt också, max 5mm, men mycket stadigt och rejält. Går ej sönder som Jyskunderlag. Får plats överallt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips