Någon som varit på tur 1-2 veckor med T3?

Jag söker erfarenheter av någon som varit på tur till fjälls eller skogs med T3 på fötterna. Är det något att ha? Funderar på att byta mina gamla läderpjuck.

Garmont Libero

...eller om någon har erfarenhet av Garmont Libero (som ju också är en låg platskänga (26 cm)). För oss med lite mer KalleAnka-fötter :)

/Tobbe

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Fungerar utmärkt!

Jodå jag tycker att de fungerar utmärkt på tur, har tex gått en vecka på påsken då det var väldigt varmt!

Plusgrader hela veckan och då var det inte roligt för dem som hade läderskor! Innerskor som man kan ta ut och torka, smidigt att ha som inneskor på stugtur, funkar bra som telissko om terängen eller snön inte är är för elak!

Skall man gå mycket på platten tycker jag T3 fungerar bra! Är det mycke topptur så tar jag helre T1:eek:rna!

Min kompis använde T1-racing och det fungerade oxå, men de är lite väl tunga och man blir inte så snabb på platten!

Jag har T2

Det funkar bra på tur, inte riktigt lika bra som läder dock, men bra mycket stadigare, och så får jag inte ont i fötterna. Det som jag tycker är sämre är att det går tungt att böja vid tån. Jag tror att det skulle bli bättre med andra bindningar, jag har Chili.

Ta 5 liters fryspåsar på fötterna så slipper du svetta ner innerskorna. Ett par påsar håller ca 2 dagar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips