Någon som testat Haglöfs nya skor

Jag har köpt ett par Haglöfs Solid Lite som har Sole-sulor. Hittills har sulorna fungerat mycket bra och kängorna känns hur bra som helst.

Ska iväg om två veckor och vandra mellan Katterjåkk och Nikkaluokta, ska bli intressant att se om jag är av samma åsikt då! :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag såg det tidigare.

Jag är än så länge grymt nöjd med mina trail 2 mid som är en lite mjukare variant. Jag är van att gå i löpardojjor vardagligt men tror jag gillar dessa mera numera. Mina båda fötter är paj men jag har testat att gå två timmar i sträck ett par gånger och det fungerar vilket bådar gott inför hela dagsvandringar.

Jag funderar på att köpa ett par Haglöfs till men då en walkingsko.

Jag fick mina Haglöfs Crag för två veckor sedan och är jättenöjd. Jag vet inte hur det är med sulan och dess anpassningsform, annat är att dom just är toppensköna att gå i.

Jag har bra fötter som gör att jag i princip aldrig haft skoskav, men kan av den ena bakkanten här känna ett tryck över hälsenan. Kanske det skulle kunna uppstå ett eller annat efter en längre tids vandring.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips