Någon som har planerat/vill cykla ner i Europa i sommar?

Hej, tänkte kolla om det är någon som vill slå följe ner i Europa någon eller några veckor. Ännu så länge är jag ganska flexibel så kan fungera Jun/Jul/Aug. Är medveten om att detta inlägg kommer väldigt sent, men har helt enkelt inte kommit loss att bestämma vad jag ville ägna sommaren åt.

Jag har ingen större erfarenhet av långfärdscykling, men cyklade från GBG till Norge förra året och en del nere i Skåne. Har cykel och troligtvis den mesta utrustningen som krävs. Träningen är väl lite sådär, men cyklar regelbundet ett par mil i veckan men annars ganska stillasittande. Så kan väl beteckna mig som en glad
nybörjarmotionär men som kan tänka mig att öka flåset ibland om det krävs.

Hittar jag ingen följeslagare, skulle jag även eventuellt kunna tänka mig att göra lite kortare/längre turer i Sverige eller Norden, men i första hand hade det varit kul att åka ner genom Danmark, Tyskland och vidare antingen mot öst eller väst.

jag och Linnea cyklar från kroatien och hemåt sverige på onsdag. vi kanske ses någonstans om det blir av för dig :)

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips