Någon som använt tarp på badstrand för skugga?

Ahh, snart drar vi till Korsika på semester. Tidigare har vi haft ett enkelt solparasoll för att ge nödvändig strandskugga. Nu funderar jag på att använda en tarp. Borde ge betydligt mer skugga och vi slipper slåss i familjen om skuggan.

Har ni några praktiska erfarenheter av detta? Fungerar det att förankra linorna genom att fylla påsar med sand som får fungera som tyngder? Det brukar kunna blåsa en del på stranden så förankringen känns viktig

//Rickard//

Jag köpte material för att sy en tarp efter eget huvud men den blev aldrig klar.

Men en röd tarp från Hilleberg avråder jag definitivt från att använda som solskydd

För sådär 15:de gången. Rött Hillberg tält mogen för sopåtervinning. Bilden tagen i Västerås

Jag har visserligen sedan jag tog bilden investerat i ett rött Hillberg tält, men jag låter inte mitt tält stå uppe på en solig plats dygnet runt.

Per

Bilagor

• Hilleberg_2.jpg
    Hilleberg_2.jpg
    42.5 KB · Visningar: 558

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Så här? Röd tarp i sol skyddar barnvagn. Mums! Har använts friskt, men inte uppe dygnet runt. Jag inser risken, men än så länge hänger den med. Bilden är från innan jag skaffade riktiga sandpinnar. Jag körde med hemmasnickrade träpinnar istället. Nästan värdelöst. Riktiga sandpinnar är grejen. Blåser det så rycker det bra i tarpen och då behövs brutalpinnarna. Finns på shelby.fi till ett hyggligt pris.

Bilagor

• DSCN4671.jpg
    DSCN4671.jpg
    78.9 KB · Visningar: 604

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips