Någon med kunskap om marsfjället sökes

Hej! Har två dagar jag tänkte knata runt i marsfjället på, och funderar på att vandra från marsliden upp till marsfjällskåtan.

På tillbakavägen tänkte jag gå väster om fjället förbi stöksjön ( se bifogad bild, blå markering).

Min fundering är om någon gått här och vet om det finns en stig? Är bara markerat skoterled så blir lite osäker

Mvh
1000004709.png

Hej har ingen information men ska själv vandra om någon vecka så vi har kikat på kartan ganska ingående
Skoterled är lika med vinterled och kan vara helt omöjlig sommartid p.g.a. vatten. Ser dessutom ut att vara skog troligen fjällbjörks på återvägen inget för oss. Vi kommer att gå fram och tillbaka samma väg Marsliden-Masfjälskåtan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips