Någon med erfarenheter från en Rescue-kurs ?

Tänke bygga på min utbildning under våren med en Rescue-kurs. Är det någon med erfarenhet från en sådan kurs som kan rekommendera något ställe på västkusten, och hur utbildningen var. För och nackdelar.

/ Bo

Rescue-kurs

Mycket bra kurs när jag gick den. Mycket lärorik och fysiskt jobbig.
Jag gick kursen hos Waterhouse i Stockholm
Parata med Stefan 08-7204100

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Hur är det...?

'Måste' man gå Medic First Aid först, för att vara berättigad att gå Rescue Diver, eller?
Har glömt...

Om det inte är så, och man tänker gå Rescuen, är det då någon 'mening' att gå MFA?
Rescuen kanske koncentererar sig på vattenövningar och MFA 'bara' på HLR och allmänna saker??

Vet ni? Inte jag... :eek:)

MFA

Martin,

Nej man måste inte gå MFA först men man måste dock ha ett intyg på att man lärt sig hjärt och lungräddning, vilket man kan göra på brandkåren för ett par hundra.

MFA kursen är inte inriktad på dykning utan första hjälpen i allmänhet. Det är en väldigt bra kurs med många praktiska övningar, kan varmt rekommendera den.

/Stefan Lidén

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips