Mycket negativt om Haglöfs

Nöjd med Victor.

Jag har sedan ett år tillbaka en Victor 7585 och är mycket nöjd med den. Det enda detalj som jag är mindre nöjd med är spännet till höftbältet som är av klen konstruktion. Jag har själv provat flera ryggsäckar i olika prisklasser och kommit fram till att denna passat mig bäst. Jag håller med ett tidigare inlägg att samtliga ägare av klättermusensäckar jag känner har fått reklamera dessa på ett eller annat sätt.

Det jag vill ha sagt är att ytterst är det viktigaste att säcken passat just dig. Jag kanske gillar hårt höft bälte (själv har jag inte uppleft det som hårt) så det är tur att det finns så många säckar på marknaden att det alltid finns någon som passar.

/Ulrica
 
Victor är helt OK

Jag har ryggsäckar från Vaude, Berghaus, Dynastar och Haglöfs och enligt min erfarenhet är Victor helt OK. Den sitter bra, är förhållandevis lätt och har alla de funktioner (fickor, daisychains mm.) som en bra ryggsäck ska ha. Mao. tycker jag inte att du ska välja något annat enkom för märkesnamn. Sitter den bra när du har vikt i den så kommer du säkerligen att bli nöjd med köpet.

Jag har använt min Victor sommar såväl som vinter utan klagomål. Det är en allroundsäck, så om du har särskilda önskemål (t.ex. skidalpinism etc.) kanske du ska titta på en annan rygga.

Lycka till
 
Känner igen ...

... ditt resonemang. Var också ute efter en bra säck till hyffsade pengar. Tyckte det var alldeles för mycket med 3000-4000. Jag provade Lowe, Victor och Lundhags V8 som satt bäst och hade mest finneser så det blev den. Men efter 2 dagars vandring med ca 18-19 kg i säcken var det katastrof. Sömarna sprack i nedre facket där tält och sovsäck var inpulade, en av bärremmarna envisades med att glida runt med följden att det bandet skavdes sönder. Som tur var kunde vi ta oss tillbaks till civilisationen men sista biten bar jag säcken med 1 rem!

Nu är det förståss så att jag hade en himla otur med min Lundhags och att det lika gärna skulle kunna varit en dyrare säck som blivit dåligt sydd, men risken är betydligt mindre. Jag bytte upp mig till en Norröna stedtind vilken jag är mycket nöjd med. Den har en helt annan stabilitet än de andra säckarna (även Sladdermusen) och är med sin rörliga höftrem anpassad för lite mer aktiv vandring vilket passar mig bra. Som alternativ funderade jag på en Berghaus som också känndes bra men den saknade rörligheten som Norröna har.

De dyrare säckarna har större marginaler och är bättre konstruerade vilket du kommer att ha nytta av om du har mer än 10 kg i säcken. Den lilla ynka tusenlapp du spar på en billigare säck är inte värd mycket då säcken rasat ihop i närheten av Smaila (mitt i Sarek).
 
Haglöfs är bra!

Hallå!

Jag har haft en Haglöfs i 5-6 år, dock ingen Victor utan en ShoSho. Fungerar kanon för mig. Då jag vandrar i svenska (plus lite norska) fjäll så känns det bra att bära en ryggsäck av ett svenskt märke. Vad kan väl bli bättre anpassat för svenska fjällen?

Tyvärr blev det ju inget om Victor, men ShoSho är bra och flera i min bekantskapskrets intygar! Hoppas att du blir nöjd vilken ryggsäck du än väljer då det trots allt är en himla viktig del av en lyckad vandringssemester! En nackdel med nyare Haglöfsprylar skulle väl vara att de bytt ut den gamla hedliga snygga hatt-loggan och ersatt med det mindre snygga "data-H"!!

Hälsn Eva!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daune Hur mycket ryms i en 45 literssäck? Transportera 13
Skipper_ 60L hur mycket skall en sådan ryggsäck väga? Transportera 9
lleberg Hur mycket får plats i en Osprey talon 44? Transportera 7
Skogsrå70 Hur fixa/ersätta ändplugg till Haglöfs Grönlandsram? Transportera 6
Salladsmannen Ramförlängare Haglöfs Alaska/Grönland - varianter? Transportera 0
kamera Haglöfs Alaska Snölås Transportera 3
Rian Haglöfs alaska kvalitet Transportera 48
Gandolforf Haglöfs Alaska - packsäck och innanmäte Transportera 7
Järnoxen Designfel Haglöfs Grönland? Transportera 25
Erikatt Sidficka till Haglöfs Victor?! Transportera 2
KlasNil Packplan för Haglöfs Alaska Transportera 13
bazzo112 Hjälp välja storlek Haglöfs Alaska Transportera 1
Johanute Haglöfs Skarja, vill ha! Transportera 3
Obbmundson Vilken ram? Haglöfs Alaska Transportera 7
799 Hjälp med Haglöfs Alaska! Transportera 13
Scaramanga74 Orange Haglöfs Alaska ? Transportera 32
JAXE Haglöfs kataloger för nostalgiker och nördar Transportera 7
Dave_king Udda Haglöfs ramryggsäck Transportera 3
Havregryn Smulande ryggdynor på gammal Haglöfs Transportera 15
antone Fästa packsäck Haglöfs Alaska Transportera 9
Daniel Tiger Remar på Haglöfs Alaska Transportera 7
AnteÅ Ramryggsäck - Haglöfs Baltoro Transportera 6
MBac Skifta bärsystem Haglöfs Skarja? Transportera 8
mikaelbe Ny ryggsäck efter Haglöfs ShoSho 6000? Transportera 1
Ulf J Justera Haglöfs sec q 55 Transportera 7
Polar300 Haglöfs Baltoro... Transportera 5
Bondmoran Vilken ryggsäck? Haglöfs, Ospray, The North Face, annat? Transportera 31
graylingman Ryggsäck från Haglöfs Transportera 1
vandrafjäll Är det här Haglöfs Alaska ryggsäckar Transportera 5
drH Ersättare haglöfs shosho 3000 Transportera 4
jffoto Varför finns det inget om Haglöfs OXO II 60L? Transportera 1
Polar300 Haglöfs: Barnstolens bärsystem till ryggsäckarna? Transportera 8
Monsterdykaren Erfarenheter av Haglöfs Nejd 80? Transportera 0
Polar300 Haglöfs ramar - hur fästs bärsystemets delar? Transportera 32
Olle78 Ytterliggare en Haglöfs Ramsäck - vilken modell? Transportera 14
glyxer Ramförlängare Haglöfs Alaska Transportera 6
andy69 Haglöfs ramryggsäck...men vilken modell? Transportera 19
Avarage Avbärarbälten till Haglöfs Alaska Transportera 9
malaurin Haglöfs Shosho Entry? Transportera 1
Tord Hoppe Fråga om detalj på äldre Haglöfs Alaska-ryggsäck Transportera 9
johnliungman Haglöfs Roc Rescue - nån som testat? Transportera 2
Johan.H Packpåse till Haglöfs Skarja? Transportera 13
Skipjack Haglöfs Ares 30 Junior Transportera 9
MatteN Haglöfs Lex 80/110 Transportera 3
MarkusF Ram till Haglöfs Transportera 5
Celladonna Flightbag till haglöfs Alaska ? Transportera 0
macsailor Är Haglöfs OXO Travel en bra reseryggsäck? Transportera 14
Cajmon Hjälp mig identifiera denna Haglöfsryggsäck! Transportera 6
Bomber_5000 Haglöfs Alaska packsäck Transportera 20
BJL Haglöfs Zolo 60 Transportera 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.