MTB på skåneleden

Ska cykla skåneleden i sommar. Någon som har bra färdbeskrivning och lämpliga
strapatser? Tacksam för svar.

peter.ask@ess.slu.se (Peter Ask)

Gäst
UTE-maggan ratade min artikel

Jag och en kompis cyklade från Utvälinge vid Skälderviken till Haväng vid Hanöbukten via Skåneleden "från ås till ås" förra sommaren. Tre dagar tog det (21 mil), och vår enda packning var VISA-kort (nåja, nästan i alla fall). Det var en underbar tur, och vi mötte ungefär tre personer på hela vägen! Jag skrev en rolig artikel om det till UTE-magasinet, men de ville inte ta in den med motiveringen att "de som sköter Skåneleden vill inte att man gör reklam för cykling på leden"!

På nätet finns däremot inte denna censur, så cykla på Skåneleden bara! Det är en härlig upplevelse!

MVH

Peter Ask

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

david.elmfeldt@connecta.se (david elmfeldt)

Gäst
Jag trodde UTE-maggan var oberoende!

det verkar tydligen INTE så. Det hade varit OK om det var UTE-magasinet själva som hade denna åsikt och INTE en "leverantör".

Stå på dig!

Jimmy

Gäst
Punka

När jag och en kompis var ute o cyklade lite så fick vi punktering fyra gånger, antagligen så hade vi en par sura dagar men den tredje o fjärde gången så började det bli tröttsamt.
Lustiga och arga vägar i skåne.

042227776@telia.com (Göran Jansson)

Gäst
Skåneleden var?

Skåneleden är ett samlingsnamn för väldigt många vandringsleder i Skåne. En del av dem passar inte för cykling medan andra är bättre. Om du preciserar dej kanske det hade varit lättare att hjälpa dej. Annars får du gå till en turistbyrå eller bokhandel och införskaffa kartor. MVH Göran i HBG.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips