MTB-nummerlappar, placering?

Hej!

Jag ska snart köra min första MTB-tävling, 08XC, sista helgen i september.

Var och hur brukar man ha nummerlappen på MTB-tävlingar - kläderna? cykeln? bådadera?

Det jag egentligen funderar på är om man själv behöver montera någon platta eller så på cykeln att sätta den på??? Man ser ju ofta på bilder att den sitter där framme på hojen. Får man som motionär det som behövs av arrangören?

(När man fått detta på plats återstår ju "bara" den lilla detaljen att ta sig i mål längs den 12 mil långa banan. Hur det går? Den som lever får se...)

Hälsningar #Magnus

Nummerlappar

Nummerlappen är plastad och försedd med hål där man trär igenom buntband(!) för att sätta fast den på styret och/eller i vajrarna. Allt som behövs får du med när du hämtar lappen, du behöver således inte göra några ingrepp på hojen för att få dit den. Den som man sätter på tröjan sätts dit med säkerhetsnålar. Enkelt och genitalt!

//TH

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips