MTB i Nackareservatet- vad gäller?

Jag har snappat upp lite gamla diskussioner här om att cykling i Nackareservatet skulle begränsas under 2005- kan någon informera om hur de blev sen? Var får man egentligen cykla? Finns det någon bra bana i närheten av Björkhagen? Tacksam för tips!

Ja det finns ett "anlagt" spår i närheten av björkhagen men jag tror de flesta cyklar lite hur som helst. Vet inte var det börjar.

Jag tror att man inte får cykla i reservatet. Det borde ha klubbats igenom vid detta laget. Var gränsen går för reservatet vet jag inte exakt.

http://216.239.59.104/search?q=cach...+nackareservatet+mtb&hl=sv&ct=clnk&cd=9&gl=se

2007-02-17 av oxr

Nackareservatets regler överklagas - igen
Reglerna om cykling i Nackareservatet i Stockholmstrakten överklagades till Länsstyrelsen hösten 2005. Bakgrunden var bland annat att det inte motiverades varför cykling skulle begränsas. Överklagandena avvisades för att det ansågs att de klagande inte hade rätt att få sin sak prövad. Detta beslut har nu överklagats till regeringen. Hellas- och Nackaskogarnas stigcyklister stödjer dem som överklagar och driver frågan vidare.

Det har alltså öveklagats.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
reglerna är oklart utformade, men så länge man håller sig på stigar och vägar samt håller sig borta från elljusspår ska det vara lugnt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips