Mt Blanc-paket UTAN Albert Premier/A de Tour?

Är det någon som känner till en Mt Blanc-arrangör som INTE har Aiguille de Tour via Albert Premier som "uppvärmning/skola/acklimatisering" innan själva toppförsöket?

Gick UCPAs grundkurs i alpinism förra året, där just en bestigning av Aiguille de Tour var själva slutprovet.
Skulle gärna hitta ett MtBlanc-paket som inte innehåller detta, för variationens skull... men det verkar nästan vara standard...

Nån som vet?

Är det någon som känner till en Mt Blanc-arrangör som INTE har Aiguille de Tour via Albert Premier som "uppvärmning/skola/acklimatisering" innan själva toppförsöket?

Gick UCPAs grundkurs i alpinism förra året, där just en bestigning av Aiguille de Tour var själva slutprovet.
Skulle gärna hitta ett MtBlanc-paket som inte innehåller detta, för variationens skull... men det verkar nästan vara standard...

Nån som vet?

DÅ jag gick UCPAs MOntBlanc-tur 1999 tror jag det var så gick vi inte upp på Augille Le Tour men då jag flera år senare gick nybörjarkursen var det just Augille Le tour som var höjdpunkten på veckan (och där passade jag på att fria till min fru).

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips