MSR Hubba Tour 1, tält med garage och myggnät mot dörren.

Halaj!

Ja, det var verkligen ett drömtält! Eller ja, det beror på användandet. För kortare vandring tycker jag att det är onödigt stort.
Men för längre mc-semester är det ju perfekt!
Gôtt att kunna lämna stövlarna, hjälmen, sidoväskorna och annat krafs i absiden och inte behöva dra in grejerna där man sover. Speciellt när allt är blött!
Det måste vara rena drömmen att ha redigt med plats att laga mat i och allmänt grejande när regnet står som spön i backen och man har tagit en timeout från resandet!

//T

Hej Tapio,

då ser vi det nog på samma sätt 😃

Jag håller med dig, om man cyklar, eller ännu hellre kör mc, som i mitt fall, då känns fördelningen mellan sovyta/absid helt perfekt!

Det ska bli så skönt att slippa dra in allt i sovdelen.

Fast är man 2 är man nere på ca 1kg per vandrare och har då väldigt mycket plats per gubbe även om det så klart är bättre med varsin absid/utgång i ett konventionellt tält.

Ha det fint!

/Mattias

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips