MSR Dromedary som läcker?

Har köpt mig en MSR Dromedary men efter att ha skruvat på det stora locket och låtit den ligga ett tag så läcker locket lite så att hela säcken blir blöt och även lite vatten i ryggsäcken om jag har den där.
Är det någon som har samma problem? Funderade på om man kunde köpa en O-ring och sätta i locket?
 
Grejen är den att deb är beställed från englandså jag orkar inte skicka iväg den.

Kolla direkt med MSRs agent här i Sverige, de kanske kan byta ut den direkt? Annars så betalar flera engelska företag frakten tillbaka till dem vid reklamationer om du skickar med ett kvitto på portot.

Har för övrigt samma problem som dig, köpte ett MSR dryckessystem för ett tag sen som läcker sakta genom locket, skickade tillbaka till V12outdoor som hävdar att den inte läcker. Väntar just nu på att de ska testa den igen så vi får se hur det går...
 
I bland kan det ligga vatten runt lock och gänga som rinner ut men detta är mindre mängder och åtgärdas lätt med att skaka bort vattnet innan man lägger den i ryggan.

Om den inte är tokfull så ligger det inget vatten över gängorna när den ligger plant (6liter varianten) och då borde det snarare vara ett hål i väven.

Mitt största problem är att vattnet smakar plast om det är varmt ute och vattnet har legat där en dag.

I övrigt en superpryl.
 
Har för övrigt samma problem som dig, köpte ett MSR dryckessystem för ett tag sen som läcker sakta genom locket, skickade tillbaka till V12outdoor som hävdar att den inte läcker. Väntar just nu på att de ska testa den igen så vi får se hur det går...

Hmm jag ska prova att sätta i en o-ring, lär ju funka annars ska jag ring och kolla med generalagenten i sverige.
 
I bland kan det ligga vatten runt lock och gänga som rinner ut men detta är mindre mängder och åtgärdas lätt med att skaka bort vattnet innan man lägger den i ryggan.

Om den inte är tokfull så ligger det inget vatten över gängorna när den ligger plant (6liter varianten) och då borde det snarare vara ett hål i väven.

Mitt största problem är att vattnet smakar plast om det är varmt ute och vattnet har legat där en dag.

I övrigt en superpryl.

Nej det är inge hål i väven för när jag la den på badrumsgolvet fylld med locket ner så rann det bara från locket.
 
Nä nu ser jag vad det är, det är den minsta korken med den lilla flipp-pipen som läcker lite, max 1 droppe per minut.

Jag hade samma problem. Det var en väldigt liten spricka längst ut på den minsta flaskhalsen. Det syntes först när man pressade den mellan två fingrar. Fick tag i ett ersättningslock. Nu är det tätt. Säcken har några år på nacken.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.